Do daljše življenjske dobe s pomočjo staranega sira, gob in oreščkov?

(foto: Skånska Matupplevelser via Flickr)

Morda pa res. 🙂 Upanje namreč budijo rezultati raziskave, ki jo je skupaj z red. prof. dr. Frankom Madeo z Inštituta za molekularne bioznanosti Univerze Karl-Franzens v Gradcu vodil izr. prof. dr. SIMON SEDEJ, slovenski biolog, trenutno pa izredni profesor fiziologije na Medicinski univerzi v Gradcu (Klinični oddelek za kardiologijo).

Dr. Sedej je v ugledni znanstveni reviji Nature Medicine objavil članek o pozitivnem vplivu sestavine spermidin za zaščito srca pred staranjem.

“Veliko starejših ljudi trpi za napredujočo izgubo raztegljivosti srca, ki je posledica zadebelitve sten srca. Takšno t.i. diastolično srčno popuščanje zmanjšuje kakovost življenja in vodi v zadihanost in zmanjšano telesno zmogljivost. V kombinaciji z zvišanim arterijskim tlakom predstavlja ta oblika srčnega popuščanja, za katero doslej ni učinkovitega zdravljenja, enega najpogostejših vzrokov umrljivosti v zahodnem svetu.”

Mednarodna skupina 59 raziskovalcev in raziskovalk s 36 univerz in inštitutov iz 8 držav je pokazala pozitivne učinke spermidina na srce.

Pri starajočih se miših, kot pišejo, je dodajanje spermidina hrani zvečalo raztegljivost srca in diastolično relaksacijo, medtem ko se je zadebelitev sten zmanjšala. “To pomeni, da se lahko srce med posameznimi utripi boljše sprosti in ponovno napolni s krvjo. Pri podganah, ki so imele zaradi s soljo bogate hrane zvišan arterijski tlak, se je ta ob dodajanju spermidina znižal.”

Raziskovalna skupine je uspela pokazati tudi, še pišejo, da ljudje, ki uživajo veliko s spermidinom bogate hrane (pšenični kalčki, gobe, stročnice, določene vrste sira, oreščki …) značilno redkeje umirajo zaradi bolezni srca in imajo nižji arterijski krvni tlak.

Objava v Nature Medicine.

Več informacij o znanstvenem dosežku in objavi v Nature Medicine TU.

Več od Metina lista