Metamorfoza 020: Ksenomorfne čeljusti, trganje telesa in regeneracija

Tokrat smo krvoločni plenilci z učinkovito regeneracijo.

Hidra1

(Foto: Proyecto agua** /** Water project via visualhunt.com)

Novice: Tokrat v novicah govorimo o takšnih in drugačnih plenilcih. Začenjamo s prerijskimi psi, ki so sicer rastlinojedi, pa vendar tudi »množični morilci« drugih rastlinojedov. Po krvoločnosti prav nič ne zaostajajo za pravimi plenilci. Nadaljujemo s hidro, majhnim trdoživnjakom, ki je plenilec brez stalnih ust. Ob vsakem hranjenju si raztrga telesno steno in tako ustvari nova usta. V zadnji novici predstavimo novo odkrite ojačane čeljusti pajkov, ki omogočajo izredno hiter in močan ugriz.

Ali ste vedeli: Večjo ali manjšo sposobnost regeneracije imajo vsi organizmi, od bakterij do ljudi. V tej rubriki predstavimo zanimivejše primere regeneracije. Ali ste vedeli, da nekateri hidro smatrajo za potencialno nesmrtno. Kaj pa, da morske kumare v obrambi pred plenilci izvržejo prebavila, dihala in razmnoževalne organe, ki jih pozneje regenerirajo?

Vaški posebneži: Tudi pri vaških posebnežih nadaljujemo s plenilci in njihovimi čeljustmi. Predstavimo skrivnostnega črva, ki svoje čeljusti prilagaja hrani, in ribo moreno z dvojno čeljustjo, ki je služila celo kot inspiracija za ksenomorfno pošast iz filma Osmi potnik.

Zunanje povezave

Blog Slastno

Kačji pastir za 90 let sir David-a

Ojačane čeljusti pajkov

Ojačane čeljusti mravelj

Morska bogomolka

»Pistol shrimp«

Glista z več usti

Ksenomorfne čeljusti morene, prvič

Ksenomorfne čeljusti morene, drugič

—————————

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Vsak drugi torek jih z gostom predstavi dr. Matjaž Gregoric. Pišete mu lahko na metamorfoza@metinalista.si.

————————-

Naslovna fotografija: Philippe Guillaume via visualhunt.com.

Več od Dr. Matjaž Gregorič