Metamorfoza 036: Možgani proti spolovilom, užitni kostanj in 750-noga

Guillaume Chomicki

Tokrat se z možgani borimo proti velikim spolovilom, vrtnarimo z mravljami in spoznavamo (ne)užitnost kostanja.

Novice: V prvi novici se pogovarjamo o zanimivi oboroževalni tekmi med spoloma pri ribah Gambuzijah. Pri teh ribah samci z nadlegovanjem poskušajo samice prisiliti v parjenje, pri čemer so še posebej uspešni samci z velikimi spolovili. Strategija samic, da se ubranijo nadlegovanju, je evolucija velikih možganov. Tako je, velika spolovila samcev poganjajo evolucijo večjih možganov pri samicah. V drugi novici predstavimo zanimivo odkritje o vrsti mravelj iz Fijija, ki kultivirajo šest vrst rastlin. Te mravlje tako hranijo, sadijo, gnojijo in ščitijo semena rastlin, ki jim služijo kot domovanja.

Ali ste vedeli: V tej rubriki tokrat podrobno o pravem in divjem kostanju. Ali ste vedeli, da sploh nista ozko sorodna? Kaj pa, da je tudi divji kostanj pogojno užiten za prehrano, še bolj uporaben pa za druge namene?

Vaški posebneži: Prvi vaški posebnež je tisti, katerega tuljenje smo predvajali v oddaji št. 35. To je indri, največja vrsta lemurja. Spoznajte njegove značilnosti, razložimo tudi, od kod njegovo lokalno ime »babakoto«! Drugi vaški posebnež je stonoga, ki sploh nima sto nog, temveč jih ima kar 750! Ta novo odkrita vrsta stonog je s tem tudi podrla rekord in je zdaj vrsta z največ nogami med vsemi doslej poznanimi.

quadrapop via Flickr.com