Metamorfoza v februarju in marcu

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Ste zamudili katero od naših nedavnih objav? Preverite, kaj se je v podkastu dogajalo februarja in marca!

Hijene1

MAREC 2016

– Metamorfoza 016: Opraševalci

Ob začetku pomladi se o opraševalcih pogovarjamo z dr. Danilom Bevkom iz Oddelka za raziskave organizmov in ekosistemov Nacionalnega inštituta za biologijo. V tej oddaji boste izvedeli, da čebele niso ne edine opraševalke, niti najučinkovitejše opraševalke, kaj je varoja in kako grozi čebelam ter zakaj so tudi ose in čmrlji zaželjeni prebivalci naše okolice.

– Metamorfoza 015: Ptičje petje, fosilna erekcija in matriarhalni pseudopenisi

Neposlušnost staršev ni eksluzivno človeška lastnost. Prav tako ne erekcija – če je fosilna, nam lahko pove marsikaj novega. Morda vas zanima tudi, kakšni načini razmnoževanja sploh obstajajo v izredno pestrem živalskem svetu. Za konec pa še nekaj o matriarhatu v tropu hijen, kjer vladajo samice s svojimi pseudopenisi.

– Metamorfoza 014: Opičji kriki, mesojedke in drekasti pajki

Teme te oddaje so nenavadne. Grozni paritveni klici opic, rastline, ki štejejo do pet, raznolike tehnike lova pajkov, mesojede rastline, ki živijo v Sloveniji, in pajek, ki izgleda in smrdi kot ptičji iztrebek. To in še več!

Gobe1

FEBRUAR 2016

– Metamorfoza 013: Glive in njihova uporabnost

Tokrat so na tapeti glive. Takšne in drugačne. Uporabne za hrano, alkohol, gensko spremenjene idr.  Ste vedeli, da lahko za boljšo rast rastlin izkoristite mikorizo? Ali pa, da so glive odličen modelni organizem in lahko z njimi poleg alkohola in rahlega kruha pridelujemo tudi biogorivo, zdravila, »sintetično« hrano? Pogovarjali smo se z Martinom Kavščkom, doktorskim kandidatom na Karl-Franzens Universität, Graz, Avstrija.

– Metamorfoza 012: Valentines and mating systems

V tej posebni oddaji ob prazniku zaljubljencev smo govorili o paritvenih sistemih, od vseh nians poligamije do monogamije. Ste že slišali za socialno, spolno in serijsko mono- oz. poligamijo? Oddaja je v angleščini.

– Metamorfoza 011: Leteče kače in razjarjene čebele z okusom po kavi

Bili smo razkačeni. Govorili smo o razjarjenih čebelah in njihovi zasvojenosti s kofeinom. Ali veste, kako so kače tekom evolucije izgubile noge? Kaj pa, da nekatere kače jadrajo po zraku?

Gelada1_copy

Če vam je všeč, kar počnemo, lahko naše delovanje tudi finančno podprete. Hvala vsem, ki ste že in tistim, ki morda še boste. Veseli bomo tudi vsakršnega komentarja, kritike in pohvale. Dosegljivi smo tudi na metamorfoza@metinalista.si. HVALA, ker ste z nami!

—————————

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Redno jih z gosti predstavi dr. Matjaž Gregorič. Pišete mu lahko na metamorfoza@metinalista.si.

————————-

Naslovna fotografija: lasten arhiv.

Več od Dr. Matjaž Gregorič