O nas

Metina lista je okolju prijazna spletna postaja za osebe širokih pogledov in aktivnega duha. Na tem prostoru izpostavljamo ljudi, ideje in projekte, ki predstavljajo motor sprememb v našem času in okolju.

Ustanoviteljici in ustanovitelj (po abecednem vrstnem redu):

Mag. Nataša Briški – Novinarka in urednica medijske mreže Metina lista, so-voditeljica podkastov Metin čaj in Polar Exposure. V prejšnjem življenju voditeljica Športne scene, dopisnica 24ur iz Washingtona in poročevalka za slovensko edicijo BBC World Report. Ne mara (g)rozin.

Miško Kranjec – Svetovalec za tehnična vprašanja. Geek, 30 let za računalnikom, 35 let na kolesu, med knjigami od rojstva. Sistemski administrator, zaposlen v šoli, kjer je najbližje tistim, ki so naše upanje, dijakom in dijakinjam. Najbolj ponosen na to, da je del navdihujoče ekipe Metine liste.

Miriam Možgan – Vedno je imela dolg jezik, ki ga mora v diplomaciji, kjer dela, pogosto držati za zobmi. Kariero je začela kot novinarka na Valu 202, kjer je soustvarjala satirično oddajo Stergo Ergo. Nato je zašla v državno upravo, kjer je svetovala obrambnim in zunanjim ministrom ter predsedniku, kako sobivati z mediji, da odnos z njimi ne bo kot zavožen zakon. V zadnjem času se trudi spodbujati prijateljstvo med narodi, predvsem med Slovenijo in Francijo.

(So)avtorji in (so)avtorice rednih vsebin (po abecednem vrstnem redu):

Dr. Luka Ausec – avtor in so-voditelj podkasta Meta PHoDcast.

Doktor bioloških znanosti, ki tekoče bere DNK, deloma pa tudi literaturo. Navdušuje ga pregibanje telesa in možgana v vse smeri, deloma tudi navznoter. Uživa v širjenju navdihujočih idej, deloma tudi v obliki čivkov.

Aljaž Pengov Bitenc – so-voditelj podkasta Metin čaj.

@pengovsky na Twitterju, agent provocateur in splošni nebodigatreba. Bloger od leta 2006. V tem času si je prislužil že vse možne oznake, od ”obveznega vira informacij o slovenski politiki” (Economist.com), preko ”odmevnega komentatorja” (Politico Europe/European Voice) do ”komunistično-agitpropovske murgeljske podgane” (nekateri žalostni in silno osamljeni pripadniki komentariata). Sicer se oglaša tudi na ”odgovorni urednik Radia KAOS”, vsakih štirinajst dni pa lahko njegove zapise ujamete tudi na spletnem mestu časnika Delo.

Mag. Nataša Briški – so-voditeljica podkasta Metin čaj.

Novinarka in urednica medijske mreže Metina lista ter ponosna članice The Women’s Euro-Arabian North Pole Expedition 2017. V prejšnjem življenju voditeljica Športne scene, dopisnica 24ur iz Washingtona in poročevalka za slovensko edicijo BBC World Report. Ne mara (g)rozin.

Dr. Matjaž Gregorič – Idejni vodja in voditelj podkasta Metamorfoza.

Arahnolog in evolucijski biolog. Ukvarja se z raziskovanjem biološke raznovrstnosti in mehanizmov, ki jo generirajo. Posebej ga zanimajo izjemni biološki materiali ter kako naravna in spolna selekcija oblikujeta vedenje živali. Kot objekt raziskav v glavnem izbira pajke in njihove mreže. Navdušujejo ga tudi filmi in šport.

Nina Kožar – avtorica obvestilnika META znanost.

Bralka, pobudnica gibanja Knjigobežnice in ponosna članica skupine Nogomet za punce. Čez dan načrtuje websajte in piše strategije spletnih nastopov.

Dr. Zoran Levnajić – Urednik rubrike TOP objave.

Doktor statistične fizike ter docent in raziskovalec na Fakulteti za informacijske študije v Novem mestu, sodelavec Laboratorija za podatkovne tehnologije. Šolal se je v Italij, ZDA in Nemčiji. Raziskovalno se ukvarja z modeliranjem kompleksnih sistemov, kar pomeni, da se trudi s pomočjo računalniških simulacij ugotoviti, zakaj sta ta svet in naša družba tako obupno komplicirana.

Zarja Muršič – Avtorica rubrike Zarjina lista.

Biologinja in kognitivna znanstvenica. Trenutno živi v Veliki Britaniji, kjer na Univerzi v Durhamu in v znanstvenem muzeju Centre for Life v Newcastlu raziskuje radovednost, akumulacijo znanja in znanstveno mišljenje otrok in načine, kako k temu pripomore socialno učenje. Zanimiv svet znanosti se trudi približati širšemu občinstvu tudi na blogu Piškotarna.

Tanja Radež – Oblikovalka.

Ukvarja se z ustvarjanjem na področju kulture, umetnosti, izobraževanja in znanosti v svojem studiu. Pomaga tudi ustvarjati sodobna gibanja, prostore in dogodke. Dvajset let neprekinjeno izdaja avtorske rokovnike. Svojo ustvarjalno plat plemeniti z raziskovanjem poimenovanim Ostalgije, kar v njenem jeziku pomeni nadgradnjo tistega, kar ostaja za nami.

Dr. Ana Slavec – So-ustvarjalka podkasta Meta PHoDcast.

Doktorica statistike in raziskovalka na Centru za družboslovno informatiko na Fakulteti za družbene vede. Ukvarja se z anketno metodologijo, predvsem z izboljševanjem ubeseditve anketnih vprašanj. V prostem času je tudi članica upravnega odbora Društva mladih raziskovalcev Slovenije ter piše in ureja blog Udomačena statistika.

Svet módrecev in módric: (po abecednem vrstnem redu):

Darinka Bunjevac – Novinarka, prevajalka, bralka, plavalka. Iz radijskega studia v Bush House, zdaj že pokojnem domovanju BBC-jevega World Servicea, se je po ukinitvi slovenskega uredništva preselila v pisarno z razgledom na arhitekturne presežke v bruseljski evropski četrti. Živi v Bruslju, nakupuje v Londonu, dopustuje v Ljubljani. Ko bo imel dan več kot 24 ur, bo diplomirala v londonski valilnici vinskih poznavalcev in sommelierjev WSET.

Dr. Ilja Gasan Osojnik Črnivec – Zootehnik s temeljito nadgradnjo v kemijskem inženirstvu. Deluje na inštituciji s še daljšim imenom od njegovega (Genska Banka v Živinoreji, Oddelek za zootehniko, Biotehniška Fakulteta, Univerza v Ljubljani). Vsakodnevni uporabnik živih in uporabnih znanosti, zanima ga vse od mikroorganizmov do novih tehnologij. Z veseljem poprime tudi za razvojno delo, ima dolgoletne izkušnje na področju uvajanja inovacij ter naprednih tehnoloških rešitev na področju kmetijstva in živilske ter kemijske industrije. Zadnje čase svoje strokovne in raziskovalne napore usmerja na področje slovenskih avtohtonih in tradicionalnih pasem. Ker ga skrbi za penzijo in stanje duha, vobče varčuje, investira in mentorira.

Dr. Darja Fišer – Jezikoslovka. Dopoldne kot docentka prevodoslovja na Filozofski fakulteti vzgaja nove generacije prevajalcev, popoldne kot vodja nacionalnega raziskovalnega projekta Janes proučuje spletno slovenščino, zvečer kot predsednica Slovenskega društva za jezikovne tehnologije spodbuja razvoj prosto dostopnih jezikovnih virov in tehnologij za slovenščino, čez vikend kot pobudnica gibanja Zelemenjava pomaga vračati vrtičke in solidarnost v mesta, med počitnicami pa najraje pobegne v hribe.

Dr. Milica Antić Gaber – Sociologinja in ena vodilnih slovenskih strokovnjakinj za ženske v politiki ter feministično politično teorijo.

Dr. Andreja Gomboc – Astrofizičarka. Raziskuje najmočnejše eksplozije v vesolju in na Fakulteti za naravoslovje Univerze v Novi Gorici predava astronomijo in astrofiziko; ker želi širiti radovednost in znanje o vesolju, v prostem času ureja spletni Portal v vesolje.

Maja Hawlina – Psihologinja, ki se dvajset let ukvarja s komuniciranjem družbenih tem v javnem prostoru. Posebej jo zanimajo reči vsakdanjega življenja, dekonstrukcija ideologij in moč imaginacije. Zadnja leta ustvarja artivistične intervencije, ki spodbujajo ustvarjalne ugovore, participacijo, aktivno državljanstvo in ekonomijo daru.

Dr. Jana Javornik – izredna profesorica primerjalne socialne politike in Direktorica Noon Centre for Equality and Diversity in Business. Predava in raziskuje med Univerzo v Vzhodnem Londonu, Umeå Univerzo na Švedskem, Islandsko Univerzo na Islandiji, Univerzo v Leedsu v VB in Alberta Univerzo v Kanadi.

Polonca Štritof K8 – Doštudirala je angleški in italijanski jezik na Filozofski fakulteti, a ni vedela točno, kaj naj s tem počne. Tako jo je pot nesla v OŠ, na raziskovalni zavod, v nevladno organizacijo, nazadnje tudi v korpo svet. Obožuje humor, ki malce zapeče. Rada bi znala risati. Kadar ni ravno polomljena, se z veseljem dobro prešvica na kolesu ali na kakem hribu. Hodi v gledališče, kjer se občasno tudi zaljubi. Piše blog.

Dr. Matjaž Ličer – Fizik in raziskovalec na Morski biološki postaji Nacionalnega inštituta za biologijo. Ukvarja se z matematičnimi simulacijami fizike morja, trenutno pa ga najbolj zanimajo interakcije med oceanom in atmosfero, ter vpliv teh procesov na prognozo poplav v celinski Sloveniji. Poleg oceanske fizike se z nadvse sramotnim tempom pripravlja na doktorat iz kontinentalne filozofije, vmes pa skuša videti čimveč filmov. Jeseni 2014 je pri Založbi ZRC izšla Einsteinova knjiga O posebni in splošni teoriji relativnosti v njegovem prevodu.

Dr. Bojan Podgornik – Raziskovalec in vodja odseka za raziskave materialov na Inštitutu za kovinske materiale in tehnologije, profesor na Fakulteti za strojništvo Univerze v Ljubljani in Poslovno-tehniški fakulteti Univerze v Novi Gorici, ter predavatelj na Swedish Research School in Tribology. Ukvarja se z razvojem novih visoko-trdnostnih materialov, možnostjo uporabe nano-delcev pri izdelavi jekel, izboljšanjem odpornosti kontaktnih površin z uporabo trdih prevlek ter zmanjšanjem vpliva predelovalnih tehnologij na okolje.

Dr. Zlatko Šabič – Profesor mednarodnih odnosov na FDV, ki na Metini listi občasno skuša spodbuditi zanimanje javnosti za zunanjepolitične zadeve, mednarodne organizacije in evropske integracije. Ni pa to edino kar počne in ne poznajo ga samo v Sloveniji. Med drugim je bil Fulbrightov štipendist, bil je urednik revije Journal of International Relations and Development (vodilne strokovne revije s področja mednarodnih odnosov na območju srednje in vzhodne Evrope), pa predsednik Central and East European International Studies Association (CEEISA), kjer še vedno sourejuje knjižno zbirko te organizacije.

TI.

Hvala za deljenje naših vsebin, za konstruktivne pripombe in nasvete – s tvojo pomočjo rastemo.

Opomba: Za vsebino zapisanega v objavah na medijski mreži Metina lista odgovarjajo avtorji in avtorice sami. Zapisi izražajo stališča avtorjev in avtoric in ne nujno tudi stališč Zavoda Metina lista ali uredništva medijske mreže Metina lista.