013: Pogoltna vrtača in gost: Lenart Kučić (Sobotna priloga DELO)

(via Flickr)

O Nacionalni raziskavi branosti (NRB), zakaj naklada časopisov, branost in vplivnost niso nujno eno in isto. Kakšna je družbena vloga novinarstva danes? Katere časopise beremo, zakaj je treba ustanoviti svoj medij in kaj lahko ponudimo družbi, v kateri hočemo živeti. Nataša Briški in Aljaž Pengov Bitenc klepetata z Lenartom J. Kučićem (Sobotna priloga DELO), ki na koncu zvrta takšno vrtačo, da nas vse pogoltne :).

Na podcast Metin čaj se lahko naročite tudi preko iTunes in RSS.

 

Lenart J. Kučić
Lenart J. Kučić (foto: Jože Suhadolnik)

Lenart J. Kučić – menda sociolog pod krinko, ki se je maskiral v vlogo novinarja in kolumnista Sobotne priloge Dela– tako so ga namreč predstavili na nekem predavanju na Filozofski fakulteti. Pod to krinko spremlja, kaj se dogaja na preseku tehnologije, družbe in množičnih medijev. Na Twitterju ga najdete pod @ljkucic.

Aljaž Pengov Bitenc (foto: Alenka Unk)
Aljaž Pengov Bitenc (foto: Alenka Unk)

Aljaž Pengov Bitenc – @pengovsky na Twitterju, agent provocateur in splošni nebodigatreba. Bloger od leta 2006. V tem času si je prislužil že vse možne oznake, od “obveznega vira informacij o slovenski politiki” (Economist.com), preko “odmevnega komentatorja” (The European Voice) do “komunistično-agitpropovske murgeljske podgane” (nekateri žalostni in silno osamljeni pripadniki komentariata). Sicer se oglaša tudi na “odgovorni urednik Radia KAOS” in “kolumnist časnika Nedelo”.

Nataša Briški (foto: Grega Žunič/Viva)
Nataša Briški (foto: Grega Žunič/Viva)

Nataša Briški – novinarka, soustanoviteljica in urednica spletne postaje Metina listaV prejšnjem življenju voditeljica Športne scene, dopisnica 24ur iz Washingtona in poročevalka za slovensko edicijo BBC World Report. Na Twitterju jo najdete pod @DC43Ne mara (g)rozin.

 

NRB Valutni podatki za leto 2013

– Kdo pa sploh še bere časopise? Marsikdo!

– Lenart J. Kučić: Slovenski časopisi v treh slikah

– George Lakoff: Don’t Think of an Elephant!

– Alain de Botton: The News: A User’s Manual

George Orwell: The Road to Wigan Pier

 

Če ste uživali in morebiti tudi kaj novega izvedeli ob poslušanju podcasta Metin čaj, bomo iskreno veseli vaših tvitov, všečkov in šerov. Komentarji in predlogi, kako bi bili lahko še boljši, dobrodošli tudi na info@metinalista.si, če pa želite ustvarjanje podcasta na Metini listi finančno podpreti, pa lahko to storite na TEJ povezavi. Prisegamo, da z vašimi investicijami ne bomo financirali pornografskih kanalov, ne bomo se šli tajkunskega odkupa Metine liste in tudi ne razmišljamo o prevzemu POP TV-ja. 

HVALA ZA VSE NAZAJ IN NAPREJ! 

 

Več od Metina lista

008: Koruptivne prakse v novinarstvu

O pasteh, s katerimi se srečuje sedma sila pri opravljanju svojega dela....
Beri dalje

2 komentarja

  • Monetizacija medija aka poslovni model je ključnega pomeni, zato je bistveno, da se temu da prioriteto. V tem pogovoru se je tej temi izmikalo. Pravih predlogov ni bilo.

    Viri financiranja so lahko različni, a stabilnih je verjetno malo. Denar z razpisov in donacije niso stabilni vir, niti ne željeni vir. Kakorkoli se zadeva obrne, je potrebno denar zaslužiti na trgu.

    Kakovost produkta kot je Metina lista bi se lahko preverila na trgu, na primer, če bi jo preformatirali v pdf in jo ponudili v spletni aplikaciji Trafika. Kolikšen bi bil odziv glede na ostale produkte, ki so tam na voljo?

    Kritika Metine liste pa je, da ponuja zelo standardne vsebine, ki jih uporabnik dobi tudi drugje. Predlagam, glede na to, da je medij vseeno pridobil na kredibilnosti, da se vpelje medijski coaching bralca. Na primer, da se združi koncept e-izobraževanja in medija. Nalog medija je obveščanje, vendar pa je branje/poslušanje novic zelo pasivno. Komentiranje, ki je nekoliko aktivnejši element spremljanje, je precej na pamet, v večini pa bralec sploh ne razmisli o članku, ko že poda mnenje na podlagi že ustvarjenih predsodkov. Ideja: Bralcu bi se lahko pred komentiranjem dalo oviro, tj. vprašalnik, kjer bi moral odgovoriti na par vprašanj in samo, če bi odgovoril pravilno, bi mu dovolili komentiranje.

    Glede coachinga in e-izobraževanja pa bi se lahko medij postavil cilj, tj. bralca dejansko izobraziti (npr. za kompetentno sodelovanje na volitvah) skozi vsebine, ki so že pripravljene, npr. volilni sistem, programi strank, predsedniških kandidatov ter predvsem vsebin medija kot takega. Uporabnik bi skozi predvolilno obdobje pridobival na znanju, odgovarjal na vprašalnike, pisal eseje/bloge, komuniciral s coachem in somišljaki/nasprotniki in podajal rešitve. Bralcem bi lahko outsourcali raziskovalne naloge, npr. kontaktiranje državnih organov, izvedba analiz, statistična obdelava, pisanje mnenj, ipd. Najboljše bi lahko celo nadgradili in plačali. Reality show z resno vsebino? Zakaj pa ne?! Poanta je – v nasprotju z reality showi – da se išče in izpostavlja najboljše, ne pa smeši slabe in izpostavlja primitivce/trole, kar samo doliva olje na ogenj. Rad vidim medije, ki slabe komentarja ignorirajo, dobre pa izpostavijo v osnovnem članku (npr. rtvslo.si).

    Monetizacija, ciljno oglaševanje glede na temo in morebitne naročnine na specifične teme/izobraževanja. Rezultati in analize dogajanj, bi se objavilo v reviji in prodajalo skozi trafiko. Reklame niso zlo!

    Uspeh se šteje skozi število relevantih in aktivnih uporabnikov.

    S tem se naslovi več uporabnikov osnovnih potreb, npr. vključenost, tekmovalnost, samopromocijo, fokus na eno stvar in enostavno premagovanje dolgčasa. Tudi čustev se ne bi smeli bati. Več čustev se zajame, več je občinstva. Čustva, tudi negativna, je potrebno brzdati, ne skrivati.

    • Martin, hvala za tole!

      Monetizaciji se nismo izogibali, iztočnica je bila NRB. Nameravamo pa o monetizaciji v prihodnje definitivno (več) govoriti.

      Glede financiranja medijev, nekaj je pod “dejstvo št. 4” 🙂 https://metinalista.si/riba-smrdi-pri-glavi/.

      Metina lista se nima za medij, vsaj ne za to, kar večina pojmuje in razume pod medij. Nimamo novinarskega teama, nimamo rednih objav, (najverjetneje) se nikoli ne bomo šli novičarstva. Da bi šla v Trafiko, bi bilo imo smiselno imeti vse našteto. Noben plačljiv sistem pri SLO medijih zaenkrat NE deluje, če pod deluje razumemo spodobne vsote sredstev, pobrane na ta način. Zaenkrat so vsi po mojih info bolj ali manj polomija.

      Na trgu se že preiskušamo, brez doslej narejenega, bi težko konkurirali na katerihkoli razpisih, ki so pomemben vir sredstev, sploh pri raznih startupih, kar ML definitivno je. Za narediti karkoli, potrebuješ sredstva. Prostovoljstika pelje do neke mere, potem se ustavi. Na SLO trgu denarja za new sort of media projekte ni. Še za established medije ga primanjkuje, kamoli za kaj drugega. Zaenkrat :). Mislim, da je pred monetizacijo prva vsebina, rednost objav, potem vse ostalo.

      Vprašalnik za bralce? Zelo dvomim, še anket se nam ne da na spletu izpolnjevati. Zelo redki si tako zelo želijo komentiranja, da bi šli čez to oviro. Pri nas z BV komentarji sicer nimamo težav, objavljeni so vredni branja, sranja čez tako ali tako ne spuščamo. Strogo politiko komentiranja imamo od vsega začetka in odlično deluje. Komentarje redno izpostavljamo tudi v linkih na TW (@metinalista).

      E-izobraževanje, odlična ideja, že delamo na tem, za razvoj pa potrebujemo sredstva 🙂

      Čustev se pa na ML nič ne bojimo, boš našel veliko zapisov, ki so zelo takšni.

Komentiranje je zaprto.