Znani so rezultati aprilske analize deleža gostov po spolu v sedmih najbolj gledanih informativnih oddajah na slovenskih televizijah: mnenje strokovnjakinj je glede na število sodelujočih v oddajah največkrat zanimalo ustvarjalce in ustvarjalke oddaje Svet na Kanalu A. Drugi mesec zapored so oddaja z največjih deležem gostij v svojem studiu (47 %). Najmanj jih je bilo tokrat v oddaji Tarča na RTV SLO. Med skupaj 27-imi govorci in govorkami so bile namreč v studiu vsega tri (3) ženske.
V vseh analiziranih oddajah skupaj je aprila gostovalo 193 oseb, vsaka četrta med njimi je bila ženska.
Aprila so bile največ pozornosti deležne teme, povezane z gospodarstvom (brezposelnost, prodaja Pivovarne Laško in Telekoma, pripravništva, privatizacija) in notranjo politiko (vladna kriza, plagiat ministrice, stabilnost koalicije, nacionalni reformni program).
APRIL 2015, POVZETEK ANALIZE:
1. V aprilu je bila oddaja Svet na Kanalu A znova tista, v katero so povabili največji delež strokovnjakinj, 47 %.
2. Najmanjši delež sogovornic, 13 %, so tokrat gostili v oddaji Tarča na RTV SLO.
3. Skupni delež vabljenih strokovnjakov oz. strokovnjakinj v izbranih TV oddajah: 75 % M in 25 % Ž.
4. Gospodarstvo, notranja politika, svet in zdravstvo so bile teme, o katerih so v analiziranih oddajah največkrat razpravljali.
O projektu Meta Dekleta in Kliping d.o.o.:
Ko smo ustvarjali Meta Dekleta, spletni oddelek Metine liste, ki verjame, da so ženske za politiko, politika pa za vse, smo razmišljali tudi o različnih analizah, ki bi nam pomagale razumeti prevladujoče vzorce in družbene trende. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v tradicionalnih medijih. To pa zato, ker smo naveličani večinoma zgolj osmomarčevske poplave besedičenja in prispevkov na temo enakosti in enakopravnosti spolov, akcij za konkretne spremembe pa sicer zaznavamo bolj malo. Zato smo se odločili preverjati, kako pomagajo stereotipe razbijati mediji sami. Koliko časa in prostora namenjajo moškim in koliko ženskam sogovornicam.
Moči smo združili skupaj s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, ki je sponzor in partner projekta Meta Dekleta. Vsak mesec tako spremljamo sedem (7) najbolj gledanih informativno-analitskih oddaj na slovenskih televizijah (Odmevi, Studio City, Tarča, Na tretjem/od septembra 2014 dalje Danes na Planet TV, TV klub, Epilog in Svet na Kanalu A) in beležimo, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjaki oz. strokovnjakinje in katere so teme, v okviru katerih se jih najpogosteje vpraša za mnenje. Spodaj so rezultati našega dela.
Analiza za mesec marec 2015 (68 % M, 32 % Ž)
Analiza maj 2014 – februar 2015 skupaj (76 % M, 24 % Ž)
Analiza za mesec februar (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec januar 2015 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec december 2014 (70 % M, 30 % Ž)
Analiza za mesec november 2014 (75 % M, 25 % Ž)
Analiza za mesec oktober 2014 (72 % M, 28 % Ž)
Analiza za mesec september 2014 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec julij/avgust 2014 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec junij 2014 (80 % M, 20 % Ž)
Analiza za mesec maj 2014 (79 % M, 21 % Ž)
Naslovna fotografija: Kay Gaensler via Flickr.