55 % gostov v studiu oddaje Tarča so aprila predstavljale ženske, celo več kot polovico, kar se zgodi zelo zelo redko.
Četrtič v zgodovini analiz gostov po spolu v izbranih oddajah na slovenskih televizijah, ki jih delamo skupaj s podjetjem Kliping d.o.o., se je sicer zgodilo, da je Tarča mesec končala kot oddaja z največ gostjami. Tarča je slabo uro dolga pogovorna oddaja na RTV Slovenija, kjer jo lahko spremljate vsak četrtek.
24ur Zvečer je drugi mesec zapored oddaja z najmanj sogovornicami v studiu.
Presek vseh analiziranih oddaj skupaj – Odmevi, Studio City, Tarča (vsi TV Slovenija), 24ur Zvečer (POP TV), Danes (Planet TV) in Svet na Kanalu A, sicer kaže številko, ki tudi aprila 2016 ostaja bolj ali manj ves čas enaka. Od skupaj 261 gostov je bilo v studiih 188 moških in 73 žensk (28 %).
Družba (odvzem otrok, nasilje v družini, prisilna prostitucija, polet Lenarčiča, integracija beguncev, suženjsko delo v Sloveniji …), gospodarstvo (usoda Elana, davčne oaze …) in notranja politika (odstop ministrice za kulturo, trenja na desnici, kongres levice …) so bile aprila osrednje teme.
APRIL 2016, POVZETEK ANALIZE:
1. V oddaji Tarča na RTV Slovenija so gostili največji delež žensk, 55 %.
2. Najmanjši delež sogovornic, 16 %, so gostili v oddaji 24ur Zvečer na POP TV.
3. Skupni delež vabljenih sogovornic in sogovornikov: 72 % M in 28 % Ž.
4. O družbi, gospodarstvu in notranji politiki se je aprila razpravljalo najpogosteje.
O projektu ‘Meta Dekleta in Kliping d.o.o.’:
Ko smo ustvarjali Meta Dekleta, spletni oddelek Metine liste, ki verjame, da so ženske za politiko, politika pa za vse, smo razmišljali tudi o različnih analizah, ki bi nam pomagale razumeti prevladujoče vzorce in družbene trende. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v tradicionalnih medijih. To pa zato, ker smo naveličani večinoma zgolj osmomarčevske poplave besedičenja in prispevkov na temo enakosti in enakopravnosti spolov, akcij za konkretne spremembe pa sicer zaznavamo bolj malo. Zato smo se odločili preverjati, kako pomagajo stereotipe razbijati mediji sami. Koliko časa in prostora namenjajo moškim in koliko ženskam sogovornicam.
Moči smo združili skupaj s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, ki je sponzor in partner projekta Meta Dekleta. Vsak mesec tako spremljamo šest (6) najbolj gledanih informativno-analitskih oddaj na slovenskih televizijah (Odmevi, Studio City, Tarča, 24ur Zvečer, Danes (Planet TV) in Svet na Kanalu A) in beležimo, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjaki oz. strokovnjakinje in katere so teme, v okviru katerih se jih najpogosteje vpraša za mnenje. Spodaj so rezultati našega dela.
ANALIZE 2016
Analiza marec 2016 (77 % M, 23 % Ž)
Analiza februar 2016 (77 % M, 23 % Ž)
Analiza januar 2016 (76 % M, 24 % Ž)
ANALIZE 2015
Analiza december 2015 (74 % M, 26 % Ž)
Analiza november 2015 (77 % M, 23 % Ž)
Analiza oktober 2015 (76 % M, 24 % Ž)
Analiza september 2015 (75 % M, 25 % Ž)
Povzetek sezone 2014/2015 (73 % M, 27 % Ž)
Analiza junij 2015 (73 % M, 27 % Ž)
Analiza maj 2015 (69 % M, 31 % Ž)
Analiza april 2015 (75 % M, 25 % Ž)
Analiza za mesec marec 2015 (68 % M, 32 % Ž)
Analiza maj 2014 – februar 2015 (76 % M, 24 % Ž)
Analiza za mesec februar 2015 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec januar 2015 (78 % M, 22 % Ž)
ANALIZE 2014
Analiza za mesec december 2014 (70 % M, 30 % Ž)
Analiza za mesec november 2014 (75 % M, 25 % Ž)
Analiza za mesec oktober 2014 (72 % M, 28 % Ž)
Analiza za mesec september 2014 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec julij/avgust 2014 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec junij 2014 (80 % M, 20 % Ž)
Analiza za mesec maj 2014 (79 % M, 21 % Ž)
Naslovna fotografija via rtvslo.si.
dlfkjgb