Potem, ko so bili Odmevi na TV Slovenija kar pet mesecev zapored(!) oddaja, v kateri je nastopilo najmanj strokovnjakinj in sogovornic, se je februarja na neslavni vrh zavihtela oddaja Danes na Planet TV. Komaj vsaka šesta je bila ženska. Tesno za petami sta jim oddaji nacionalne TV, Tarča in Studio City.
Znova pa z najkonkretnejšim deležem sogovornic Svet na Kanalu A. Po skoraj dveh letih merjenja deleža gostov po spolu v izbranih TV oddajah se sicer zdi, da je povprečno razmerje 4:1 v korist sogovornikov trdno zabetonirano.
Februarja so sicer največ razpravljali o t.i. družbenih vprašanjih (vključevanje begunskih otrov v slovensko okolje, naraščajoče nestrpnosti proti migrantom, grožnje novinarjem, pustovanje …) in gospodarstvu (zamenjave na vrhu NLB, železnice …).
Na spodnji grafiki pa prikaz, kdo je bil na posamezne teme najpogosteje pred mikrofonom. Z izjemo vprašanj, povezanih z zdravstvom, so bili povsod drugje za mnenje najpogosteje vprašani moški.
FEBRUAR 2016, POVZETEK ANALIZE:
1. V oddaji Svet na Kanalu A so gostili največji delež žensk, 45 %.
2. Najmanjši delež sogovornic, 16 %, so gostili v oddaji Danes na Planet TV.
3. Skupni delež vabljenih sogovornic in sogovornikov: 76 % M in 24 % Ž.
4. O družbi, gospodarstvu, zakonodaji in zunanji politiki se je februarja razpravljalo najpogosteje.
O projektu ‘Meta Dekleta in Kliping d.o.o.’:
Ko smo ustvarjali Meta Dekleta, spletni oddelek Metine liste, ki verjame, da so ženske za politiko, politika pa za vse, smo razmišljali tudi o različnih analizah, ki bi nam pomagale razumeti prevladujoče vzorce in družbene trende. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v tradicionalnih medijih. To pa zato, ker smo naveličani večinoma zgolj osmomarčevske poplave besedičenja in prispevkov na temo enakosti in enakopravnosti spolov, akcij za konkretne spremembe pa sicer zaznavamo bolj malo. Zato smo se odločili preverjati, kako pomagajo stereotipe razbijati mediji sami. Koliko časa in prostora namenjajo moškim in koliko ženskam sogovornicam.
Moči smo združili skupaj s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, ki je sponzor in partner projekta Meta Dekleta. Vsak mesec tako spremljamo šest (6) najbolj gledanih informativno-analitskih oddaj na slovenskih televizijah (Odmevi, Studio City, Tarča, 24ur Zvečer, Epilog in Svet na Kanalu A) in beležimo, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjaki oz. strokovnjakinje in katere so teme, v okviru katerih se jih najpogosteje vpraša za mnenje. Spodaj so rezultati našega dela.
Podrobnejši rezultati analiz od maja 2014 dalje, so dostopni na TEJ povezavi.