Februar 2017: Ženske v časopisnih medijih

(foto: Devon Buchanan via Flickr)

Meseci se menjajo, številke za zdaj ostajajo bolj ali manj enake. Februarja so, ko govorimo o mnenjskih voditeljih in voditeljicah, slabo tretjino prostora v analiziranih časopisnih medijih zasedale ženske (31 %), dobri dve tretjini pa moški (69 %).

Tako kot prejšnje mesece, še naprej spremljamo naslednjih 11 časnikov: Delo, Delo – Sobotna priloga, Demokracija, Dnevnik, Finance, Mladina, Nedeljski dnevnik, Nedelo, Primorske Novice, Reporter in Večer.

DELEŽ PO SPOLU – VSI MEDIJI SKUPAJ

Februarska analiza za vse časopisne medije skupaj kaže, da je bilo med intervjuvanimi ter tistimi, ki so pisali kolumne in komentarje, 69 % moških in 31 % žensk.

DELEŽ PO SPOLU – INTERVJUJI (graf levo), KOLUMNE/KOMENTARJI (graf desno)

Če se omejimo samo na intervjuje, potem je bilo med intervjuvanimi 70 % moških in 30 % žensk, podobno tudi med avtorji oz. avtoricami kolumen in komentarjev, 69 % moških in 31 % žensk.

 

ŠTEVILO OBJAV – DELEŽ SPOLOV PO ANALIZIRANIH MEDIJIH

Najvišji delež kolumnistk, komentatork ali intervjuvank so imele znova Primorske novice (60 %), tretji mesec zapored, najnižjega pa tokrat Reporter (15 %).

DELEŽ SPOLOV MED INTERVJUVANIMI (februar 2017)

Gospodarske teme so bili znova v ospredju zanimanja, večinoma so o njih modrili moški, kot tudi o vrsti drugih tem, pri vprašanjih o zdravstvu pa so bile pogostejše sogovornice. Okolje, turizem in šolstvo so bili februarja očitno enako porazdeljeni.

Vemo, da številke ne govorijo celotne zgodbe, da je razlogov za podatke, kakršni so, več, brez dvoma pa dajejo podlago za razmislek o prevladujočih medijskih vzorcih in družbenih trendih. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v časopisnih medijih.

Do naslednjič!

O sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o.

Ženske v medijih je oddelek Metine liste, ki v sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, spremlja slovenske medije in beleži, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjakinje in kako pogosto strokovnjaki.

Med majem 2014 in majem 2016 smo mesečno spremljali najbolj gledane informativno-analitske oddaje na slovenskih televizijah (OdmeviStudio CityTarča, 24ur Zvečer, Danes (Planet TV), Svet na Kanalu A) od oktobra 2016 so na vrsti časopisi in revije (Delo, Dnevnik, Večer, Finance, Reporter, Mladina, Delo – Sobotna priloga, Primorske Novice, Demokracija, Nedelo, in Nedeljski dnevnik.).

ARHIV ANALIZ je dostopen na TEJ povezavi.

  • JANUAR 2017 (72 % M, 28 % Ž), najviški delež beležijo Primorske novice (51 %), najnižjega Delo – Sobotna priloga (6 %)
  • DECEMBER 2016 (75 % M, 25 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (48 %), najnižjega Delo – Sobotna priloga (10 %)
  • NOVEMBER 2016 (73 % M, 27 % Ž), najvišji delež žensk beleži Nedeljski dnevnik (69 %), najnižjega Reporter (4 %)
Več od Metina lista

064: Ethan Zuckerman (MIT Media Lab) – Changing the world one tool at a time

Ethan Zuckerman je so-ustanovitelj platforme Global Voices, bloger in raziskovalec medijev, ki...
Beri dalje