Februar 2015 je bil deseti mesec po vrsti, ko smo skupaj s partnerjem in sponzorjem projekta, podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, analizirali delež spolov po oddajah, torej, v katere od izbranih TV oddaj uredniki in urednice povabijo največ oz. najmanj žensk in moških. Rezultati so naslednji – februarja so največ strokovnjakinj v svoj studio povabili ustvarjalci tedenske oddaje Epilog na POP TV, prav niti ene pa uredništvo oodaje TV (men) klub, čeprav so po naših podatkih gostili skupaj 15 gostov.
V sedmih analiziranih TV oddajah – Odmevi, Svet na Kanalu A, Studio City, Tarča, Epilog, Danes in TV klub – smo našteli skupaj 177 gostov, 78 % vabljenih je bilo strokovnjakov (138) in 22 % strokovnjakinj (39).
Gospodarstvo (inšpekcijski nadzori v gostilnah, uvedba davčnih blagajn, izgradnja drugega tira, sanacija bančnega sistema, Banka Slovenija, rebalans proračuna, usoda Elana …), svet (kriza v Ukrajini, teroristični napadi, Grčija …) in šport (SP v smučanju, uspehi Maze, rekord Prevca …) so bile februarja v izbranih TV oddajah največkrat obravnavane teme.
Kot kaže spodnji graf, med glavno trojico obravnavanih tem beležimo izrazito prevladujoč delež strokovnjakov. Razprave o gospodarstvu, tako kažejo tudi pretekle analize, še vedno potekajo skoraj brez strokovnjakinj.
FEBRUAR 2015, POVZETEK ANALIZE:
1. V februarju je bila oddaja Epilog na POP TV tista, v katero so povabili največji delež strokovnjakinj, 33 %.
2. Najmanjši delež sogovornic, celih 0 %, so tokrat gostili v oddaji TV klub na POP TV.
3. Skupni delež vabljenih strokovnjakov oz. strokovnjakinj v izbranih TV oddajah februarja: 78 % M in 22 % Ž.
4. Gospodarstvo, svet in šport so bile teme, o katerih so februarja največkrat razpravljali.
O projektu Meta Dekleta in Kliping d.o.o.:
Ko smo ustvarjali Meta Dekleta, spletni oddelek Metine liste, ki verjame, da so ženske za politiko, politika pa za vse, smo razmišljali tudi o različnih analizah, ki bi nam pomagale razumeti prevladujoče vzorce in družbene trende. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v tradicionalnih medijih. To pa zato, ker smo naveličani večinoma zgolj osmomarčevske poplave besedičenja in prispevkov na temo enakosti in enakopravnosti spolov, akcij za konkretne spremembe pa sicer zaznavamo bolj malo. Zato smo se odločili preverjati, kako pomagajo stereotipe razbijati mediji sami. Koliko časa in prostora namenjajo moškim in koliko ženskam sogovornicam.
Moči smo združili skupaj s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, ki je sponzor in partner projekta Meta Dekleta. Vsak mesec tako spremljamo sedem (7) najbolj gledanih informativno-analitskih oddaj na slovenskih televizijah (Odmevi, Studio City, Tarča, Na tretjem/od septembra 2014 dalje Danes na Planet TV, TV klub, Epilog in Svet na Kanalu A) in beležimo, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjaki oz. strokovnjakinje in katere so teme, v okviru katerih se jih najpogosteje vpraša za mnenje. Spodaj so rezultati našega dela.
Analiza za mesec januar 2015 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec december 2014 (70 % M, 30 % Ž)
Analiza za mesec november 2014 (75 % M, 25 % Ž)
Analiza za mesec oktober 2014 (72 % M, 28 % Ž)
Analiza za mesec september 2014 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec julij/avgust 2014 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec junij 2014 (80 % M, 20 % Ž)
Analiza za mesec maj 2014 (79 % M, 21 % Ž)