Oddaja TV klub (POP TV) na vrhu in Odmevi (RTV SLO) na dnu, takšni so rezultati junijske analize deleža gostov po spolu v izbranih informativno-analitskih oddajah na slovenskih televizijah (Odmevi, Studio City, Tarča, Na tretjem/od septembra 2014 dalje Danes na Planet TV, TV klub, Epilog in Svet na Kanalu A).
Ustvarjalke in ustvarjalci TV kluba, ki je v okviru najbolj gledane informativne oddaje v Sloveniji, oddaje 24ur, na sporedu ob sobotah, so junija v vseh oddajah skupaj razpravljali z 12-imi gosti, 42 % je bilo žensk.
Odmevi so junija gostili skupaj 56 gostov, vsega 14 % med njimi pa je bilo sogovornic. V vseh analiziranih oddajah skupaj smo jih sicer našteli 27 % (205 gostov, od tega je bilo 150 moških in 55 žensk).
Tudi junija se je na slovenskih televizijah najpogosteje razpravljalo o gospodarstvu (DUTB, prodaja DELOa in Telekoma, SLO pomoč Grčiji, NKBM, privatizacija …), družbi (zastrupitev s THC, skrb za starejše, resničnostni šovi, dopusti …) in notranji politiki (javnomnenjske raziskave, praznik državnosti …). Z izjemno tem, povezanih s šolstvom (prehrana, učbeniki, nasilje v šolah …), so povsod prevladovali strokovnjaki.
JUNIJ 2015, POVZETEK ANALIZE:
1. V juniju je bila oddaja TV klub na POP TV tista, v kateri so gostili največji delež strokovnjakinj, 42 %.
2. Najmanjši delež sogovornic, 14 %, so tokrat gostili v oddaji Odmevi na TV Slovenija.
3. Skupni delež vabljenih sogovornic oz. sogovornikov v izbranih TV oddajah: 73 % M in 27 % Ž.
4. Gospodarstvo, družba in notranja politika so bile teme, o katerih so v analiziranih oddajah najpogosteje razpravljali.
O projektu Meta Dekleta in Kliping d.o.o.:
Ko smo ustvarjali Meta Dekleta, spletni oddelek Metine liste, ki verjame, da so ženske za politiko, politika pa za vse, smo razmišljali tudi o različnih analizah, ki bi nam pomagale razumeti prevladujoče vzorce in družbene trende. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v tradicionalnih medijih. To pa zato, ker smo naveličani večinoma zgolj osmomarčevske poplave besedičenja in prispevkov na temo enakosti in enakopravnosti spolov, akcij za konkretne spremembe pa sicer zaznavamo bolj malo. Zato smo se odločili preverjati, kako pomagajo stereotipe razbijati mediji sami. Koliko časa in prostora namenjajo moškim in koliko ženskam sogovornicam.
Moči smo združili skupaj s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, ki je sponzor in partner projekta Meta Dekleta. Vsak mesec tako spremljamo sedem (7) najbolj gledanih informativno-analitskih oddaj na slovenskih televizijah (Odmevi, Studio City, Tarča, Na tretjem/od septembra 2014 dalje Danes na Planet TV, TV klub, Epilog in Svet na Kanalu A) in beležimo, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjaki oz. strokovnjakinje in katere so teme, v okviru katerih se jih najpogosteje vpraša za mnenje. Spodaj so rezultati našega dela.
Analiza maj 2015 (69 % M, 31 % Ž)
Analiza april 2015 (75 % M, 25 % Ž)
Analiza za mesec marec 2015 (68 % M, 32 % Ž)
Analiza maj 2014 – februar 2015 (76 % M, 24 % Ž)
Analiza za mesec februar 2015 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec januar 2015 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec december 2014 (70 % M, 30 % Ž)
Analiza za mesec november 2014 (75 % M, 25 % Ž)
Analiza za mesec oktober 2014 (72 % M, 28 % Ž)
Analiza za mesec september 2014 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec julij/avgust 2014 (78 % M, 22 % Ž)
Analiza za mesec junij 2014 (80 % M, 20 % Ž)
Analiza za mesec maj 2014 (79 % M, 21 % Ž)