Na kratko: nič novega v primerjavi z analizami prejšnjih mesecev. V vlogi avtoric kolumen, komentarjev in intervjuvanih v analiziranih časopisnih medijih po spolu so ženske, strokovnjakinje, še vedno precejšnja redkost.
Junija je Klipingova analiza pokazala naslednjo sliko: 74 % medijskega prostora so zasedali moški, 26 % pa ženske.
Opomba: Tako kot prejšnje mesece, s pomočjo podjetja Kliping d.o.o. še naprej spremljamo naslednjih 11 časnikov: Delo, Delo – Sobotna priloga, Demokracija, Dnevnik, Finance, Mladina, Nedeljski dnevnik, Nedelo, Primorske Novice, Reporter in Večer.
DELEŽ PO SPOLU – VSI MEDIJI SKUPAJ (junij 2017)
Junijska analiza za vse časopisne medije skupaj kaže, da je bilo med intervjuvanimi ter tistimi, ki so pisali kolumne in komentarje, 74 % moških in 26 % žensk.
DELEŽ PO SPOLU – INTERVJUJI (graf levo), KOLUMNE/KOMENTARJI (graf desno)
Med intervjuvanimi je bilo junija 79 % moških in 21 % žensk, med avtorji oz. avtoricami kolumen in komentarjev pa 72 % moških in 28 % žensk.
ŠTEVILO OBJAV – DELEŽ SPOLOV PO ANALIZIRANIH MEDIJIH (junij 2017)
Najvišji delež kolumnistk, komentatork ali intervjuvank so imele znova Primorske novice (47 %), najnižjega pa Delo – Sobotna priloga (13 %).
DELEŽ SPOLOV MED INTERVJUVANIMI (junij 2017)
Gospodarstvo je bilo tudi junijaa v središču zanimanja, ko govorimo o intervjujih s strokovnjaki oz. strokovnjakinjami, večinoma so o njem modrili moški (76 %). Visoko na dnevnem redu pa tudi kultura, družba in šport.
Vemo, da številke ne govorijo celotne zgodbe, da je razlogov za podatke, kakršni so, več, brez dvoma pa dajejo podlago za razmislek o prevladujočih medijskih vzorcih in družbenih trendih. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v časopisnih medijih. Do naslednjič!
O sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o.
Ženske v medijih je oddelek Metine liste, ki v sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, spremlja slovenske medije in beleži, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjakinje in kako pogosto strokovnjaki.
Med majem 2014 in majem 2016 smo mesečno spremljali najbolj gledane informativno-analitske oddaje na slovenskih televizijah (Odmevi, Studio City, Tarča, 24ur Zvečer, Danes (Planet TV), Svet na Kanalu A) od oktobra 2016 so na vrsti časopisi in revije (Delo, Dnevnik, Večer, Finance, Reporter, Mladina, Delo – Sobotna priloga, Primorske Novice, Demokracija, Nedelo in Nedeljski dnevnik.).
ARHIV ANALIZ je dostopen na TEJ povezavi.
- MAJ 2017 (70 % M, 30 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (56 %), najnižjega pa Reporter (10 %)
- APRIL 2017 (69 % M, 31 % Ž), najvišji delež žensk beleži Nedeljski dnevnik (64 %), najnižjega pa Reporter (16 %)
- MAREC 2017 (71 % M, 29 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (49 %), najnižjega pa Nedeljski dnevnik in Nedelo (0 %)
- FEBRUAR 2017 (69 % M, 31 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (60 %), najnižjega pa Reporter (15 %)
- JANUAR 2017 (72 % M, 28 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (51 %), najnižjega Delo – Sobotna priloga (6 %)
- DECEMBER 2016 (75 % M, 25 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (48 %), najnižjega Delo – Sobotna priloga (10 %)
- NOVEMBER 2016 (73 % M, 27 % Ž), najvišji delež žensk beleži Nedeljski dnevnik (69 %), najnižjega Reporter (4 %)