
Avtorica: Polonca Štritof je doštudirala angleški in italijanski jezik na Filozofski fakulteti, a ni vedela točno, kaj naj s tem počne. Tako jo je pot nesla v OŠ, na raziskovalni zavod, v nevladno organizacijo, trenutno pa je kot vodja digitalnega monitoringa srečno zaposlena v podjetju Kliping. Obožuje naravo in kadar ni ravno polomljena, rada hodi v hribe, turno smuča, se s kajakom vozi po mirni vodi in hodi v gledališče, kjer se občasno tudi zaljubi. Piše blog, na Twitterju jo najdete pod @streetof.
MINI ANALIZA O #SLOCHI NA TWITTERJU
Takih olimpijskih iger pa še ne. Za popolno evforijo v Sloveniji je tokrat poskrbela voda. V malce drugačnem agregatnem stanju kot tista, ki je konec januarja opustošila Slovenijo, pa vendarle.
Pričakovano je bil odziv na športne uspehe naših olimpijcev na družbenih medijih ogromen. K temu je precej pripomogla dobrodelna akcija Telekoma Slovenije in Olimpijskega komiteja Slovenije, ki je pod heštegi #TvitajmoZaNase in #slochi zbirala tvite podpore in navdušenja, ki bodo po koncu pretopljeni v sredstva sklada za socialno ogrožene slovenske športnike.
Tudi v agenciji Kliping nas je aktivacija slovenskih tviterašev in tviterašic zelo zanimala, zato smo čivkanje o #slochi podrobneje spremljali predvsem v mesecu februarju in pripravili kratko analizo. Spremljali smo tvite v slovenskem jziku, ki so vsebovali ključne besede #slochi, #slochi2014, olimpijske igre ter vse zaznane variacije #TvitajmoZaNase.
V obdobju od 1. – 28. februarja 2014 smo tako beležili 27.504 tvitov v slovenskem jeziku, največ 18. februarja, ko je Tina Maze osvojila drugo zlato kolajno, slovenski hokejisti pa dosegli zmago proti Avstriji in se uvrstili v četrtfinale.
Slika 1 – Število tvitov je med olimpijskimi igrami močno poskočilo ob vsakem slovenskem uspehu v Sočiju
Na teme #slochi je tvitalo 4363 avtorjev, od tega 2598 moških in 1765 žensk. Kar 1373 avtorjev je o #slochi tvitnilo samo enkrat.
Slika 2 – Lestvica najbolj aktivnih slovenskih tviterašev med zimskimi olimpijskimi igrami v Sočiju
Za razliko od Eurobasketa, ko smo beležili manj kot 100 »korpo« uporabnikov, so bila tokrat zelo aktivna tudi podjetja, društva in najrazličnejše organizacije; vključno z medijskimi hišami smo v merjenem obdobju »korpo« avtorjev zaznali 448.
Slika 3 – Lestvica najbolj aktivnih »korpo« tviterašev med ZOI v Sočiju
V analiziranem obdobju smo beležili manj kot 1 % nenaklonjenih objav – te so do konca OI pojenjale, vsebinsko pa so bile vezane na barve in kroje slovenskih olimpijskih oblačil in tvitanje politikov. Tviteraši so predvsem izražali dvome o iskrenosti političnih tvitov in namigovali na njihov oportunizem.
Slika 4 – Najbolj aktivna med političnimi posamezniki sta bila komunikator stranke Socialnih demokratov Denis Sarkić (@Denis_Pokora) in Minister za izobraževanje, šolstvo in šport (@MinisterIZS)
Slika 5 – Najbolj navdušena nad slovenskimi uspehi v Sočiju je bila izmed političnih organizacij stranka Socialni demokrati
Preberite tudi:
Odstop Komisije za preprečevanje korupcije – utrip na spletu in družbenih omrežjih