Maj 2015: Svet oddaja z najbolj uravnoteženo zastopanostjo gostov po spolu

Ekipa oddaje Svet na Kanalu A se po dobrem letu dni rednega analiziranja izkazuje za oddajo, čigar izbor gostov je najbolj uravnotežen po spolu.

V mesecu maju so tako gostili skupaj 18 gostov, polovica je bila sogovornic (50 %). V izbranih informativnih oddajah na slovenskih televizijah pa so najmanj žensk gostili v oddaji Danes na Planet TV, našteli smo skupaj 74 gostov, 17 je bilo sogovornic (23 %).

kliping maj

V kontekstu vseh oddaj skupaj pa je bil maja skoraj vsak tretji gost v studiu ženska (31 %), kar je številčno gledano nedvomno napredek. Višji odstotek sogovornic smo doslej zabeležili le v mesecu marcu, tradicionalno obarvanem z bolj “ženskimi” temami :).

kliping maj

Glavne teme meseca maja so bile povezane z gospodarstvom (nakup Večera, tožba NKBM, upravljanje državnih naložb, privatizacija, prodaja Telekoma, hoteli/DUTB, odpis dolgov, prekerne zaposlitve …), družbo (proslave/2. sv. vojna, nasilje v šolah, revščina v SLO, enakopravnost v družbi …) in zdravstvom (Hospic, nujna medicinska pomoč, stavka zdravnikov, primer Radan …).

kliping

kliping

MAJ 2015, POVZETEK ANALIZE:

1. V maju je bila oddaja Svet na Kanalu A tista, v katero so povabili največji delež strokovnjakinj, 50 %.

2. Najmanjši delež sogovornic, 23 %, so tokrat gostili v oddaji Danes na Planet TV.

3. Skupni delež vabljenih sogovornic oz. sogovornikov v izbranih TV oddajah: 69 % M in 31 % Ž.

4. Gospodarstvo, družba in zdravstvo so bile teme, o katerih so v analiziranih oddajah največkrat razpravljali.

 

O projektu Meta Dekleta in Kliping d.o.o.:

Ko smo ustvarjali Meta Dekleta, spletni oddelek Metine liste, ki verjame, da so ženske za politiko, politika pa za vse, smo razmišljali tudi o različnih analizah, ki bi nam pomagale razumeti prevladujoče vzorce in družbene trende. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v tradicionalnih medijih. To pa zato, ker smo naveličani večinoma zgolj osmomarčevske poplave besedičenja in prispevkov na temo enakosti in enakopravnosti spolov, akcij za konkretne spremembe pa sicer zaznavamo bolj malo. Zato smo se odločili preverjati, kako pomagajo stereotipe razbijati mediji sami. Koliko časa in prostora namenjajo moškim in koliko ženskam sogovornicam.

Moči smo združili skupaj s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, ki je sponzor in partner projekta Meta Dekleta. Vsak mesec tako spremljamo sedem (7) najbolj gledanih informativno-analitskih oddaj na slovenskih televizijah (OdmeviStudio CityTarčaNa tretjem/od septembra 2014 dalje Danes na Planet TV, TV klub, Epilog in Svet na Kanalu A) in beležimo, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjaki oz. strokovnjakinje in katere so teme, v okviru katerih se jih najpogosteje vpraša za mnenje. Spodaj so rezultati našega dela.

 

Analiza april 2015 (75 % M, 25 % Ž)

Analiza za mesec marec 2015 (68 % M, 32 % Ž)

Analiza maj 2014 – februar 2015  (76 % M, 24 % Ž)

Analiza za mesec februar 2015 (78 % M, 22 % Ž)

Analiza za mesec januar 2015 (78 % M, 22 % Ž)

Analiza za mesec december 2014 (70 % M, 30 % Ž)

Analiza za mesec november 2014 (75 % M, 25 % Ž)

Analiza za mesec oktober 2014 (72 % M, 28 % Ž)

Analiza za mesec september 2014 (78 % M, 22 % Ž)

Analiza za mesec julij/avgust 2014 (78 % M, 22 % Ž)

Analiza za mesec junij 2014 (80 % M, 20 % Ž)

Analiza za mesec maj 2014 (79 % M, 21 % Ž)

 

Več od Metina lista

Čez dan utrujena, ker do dveh ponoči bere: Angela Milharčič Hladnik

Avtorica: Angela Milharčič, dijakinja, svetovna popotnica, strastna bralka in pisateljica. Še preden je...
Beri dalje