Meta PHoDcast 62: Marko Jošt, elektrotehnik

Marko Jošt z rekordno sončno celico (foto: Jože Stepan)

Z elektrotehnikom Markom Joštom o sončnih celicah, fotovoltaiki in energetiki na sploh.

#MetaPHoDcast

Meta PHoDcast

Dr. Marko Jošt je bil mladi raziskovalec v Laboratoriju za fotovoltaiko in optoelektroniko na Fakulteti za elektrotehniko UL, kjer je letos doktoriral na temo Proces izdelave in karakterizacija nanotekstur za upravljanje svetlobe v fotonapetostnih in optelektronskih elementih. Že v času doktorskega študija je večkrat gostoval na inštitutu Helmholtz Zentrum Berlin, kjer je razvil perovsiktne sončne celice z učinkovitostjo pretvorbe preko 16 % in kjer sedaj kot podoktorski raziskovalec nadaljuje s proučevanjem nizkocenovne alternative konvencionalnim sončnim celicam.

Perovskitna sončna celica v prerezu

Pravi, da ima fotovoltaika svetlo prihodnost in se želi še naprej ukvarjati s tem področjem.

V Sloveniji pogreša strategijo, tako na področju sončne energije kot tudi na področju znanosti.

Je ljubitelj oddaje Last week tonight with John Oliver, saj se voditelj dobro pripravi na vsako temo in jo predstavi na duhovit način – v eni izmed lanskih epizod se je npr. lotil poročanja medijev o znanstvenih študijah. Na večerjo bi povabil trenerja nogometnega kluba Liverpool in kakšnega astronavta.

Meta PHoDcast so pogovori z mladimi raziskovalci in raziskovalkami o življenju, vesolju in sploh vsem. Gostitelji in gostje smo znanstveniki in znanstvenice z različnih področij znanosti. Večinoma gre za doktorske študente in študentke pred zaključkom doktorata, občasno pa so naši sogovornik tudi podoktorski raziskovalci in raziskovalke v tujini.

Naše delo lahko podprete z donacijo Zavodu Metina lista in v zahvalo boste prejeli knjigo Zanimiva, navdihujoča, uporabna.

Več od Dr. Ana Slavec