Metamorfoza 018: Mafijski krokodili, strupene ptice in eksplozivni hrošči

S krokodili poslujemo na mafijski način, strupene ptice nas ponesejo v Biblijo, s hrošči pa postanemo bumbarji.

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Ob sproščenem pogovoru jih z ekipo predstavi dr. Matjaž Gregorič.

Caplja

(Foto: Mick Sway via visualhunt.com)

Novice: Za začetek predstavimo, kako kukavice vedo, kaj se dogaja z njihovimi podtaknjenimi potomci in na kakšen način sploh izbirajo krušne starše. Nadaljujemo s čudaškim odnosom med pticami, ki gnezdijo ob vodah, kjer prebivajo tudi krokodili. Nas njihovi odnosi spominjajo na mafijske: zagotovljena varnost, vendar za visoko ceno! Novice končamo z rastlinami, ki se pred rastlinojedci ščitijo s peskom.

Ali ste vedeli: V tej rubriki tokrat o strupenih pticah. Tako je, tudi ptice imajo strup in to človek ve že tisočletja. Zapis o tem najdemo celo v Bibliji.

Vaški posebneži: Tokratni vaški posebneži so skupina hroščev krešičev, ki za obrambo uporabljajo eksplozivno mešanico kemikalij v svojih zadkih. Pravzaprav bi jih lahko poimenovali kar hrošči bumbarji.

Zunanje povezave

– Kukavičji mladič pokonča jajca krušnih staršev

– Kamnokreč

– 5 najbolj strupenih ptic

– Hrošči bumbarji

—————————

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Vsak drugi torek jih z gostom predstavi dr. Matjaž Gregoric. Pišete mu lahko na metamorfoza@metinalista.si.

————————-