Metamorfoza 044: Iskanje človeške ribice z okoljsko DNA

V tej posebni oddaji se pogovarjamo z dr. Špelo Gorički, prvo avtorico odmevnega članka o iskanju človeške ribice z uporabo okoljske DNA.

Tokratna oddaja je posebna in nenačrtovana. Samo dan po izidu odmevnega članka v Scientific Reports (Nature Publishing Group), smo se pogovarjali s prvo avtorico dr. Špelo Gorički, strokovnjakinjo za sistematiko in molekularno genetiko človeških ribic.

Špela nam podrobno razloži, kaj sploh je okoljska DNA, kako je uporabna v raziskavah jamskih habitatov in kakšna zanimiva odkritja prinaša nova študija. Študijo so z veliko truda in dobre volje izvedli raziskovalci iz jamskega laboratorija Tular, Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani in Biološkega inštituta ZRC SAZU.

Skupno pojavljanje navadne in črne človeške ribice (Scientific Rerpots 7: 45054).

ZUNANJE POVEZAVE