Metamorfoza 073: Triaža, fekalne transplantacije in eksplozije

Public domain via Wikipedia

Tokrat z mravljami zagrizemo v svet triaže, fekalnih transplantacij in eksplozivnosti, ob tem lovimo morske pse in se bohotimo z velbičevko.

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Ob sproščenem pogovoru jih z ekipo predstavi dr. Matjaž Gregorič.

Novice: Da mravlje na bojnih pohodih rešujejo svoje ranjence smo poročali že nekaj oddaj nazaj. V prvi novici, ki jo tokrat predstavljamo pa govorimo o raziskavi o tem, kako se mravlje odločajo koga rešiti in koga pustit, koga zdraviti itd. Gre torej o neke vrste triaži pri mravljah. J V drugi novici predstavimo raziskavo pomena črevesnih bakterij za mravlje. Ste že kdaj slišali za »fekalno transplantacijo mikrobiote«?

Ali ste vedeli…da ljudje letno polovimo 100 mio morskih psov? Tako je, pravilno ste prebrali. Če se mi tako zeelo bojimo morskih psov, kako zelo se bi oni v resnici morali bati nas?

Vaški posebneži: Prvi vaški posebnež je rastlina velbičevka, živi fosil, ki izgleda kot ogromen bananin olupek z lepimi cvetovi. Drugi vaški posebnež je malezijska eksplozivna mravlja. Uganete kako se brani pred napadalci? 😉