Metamorfoza 076: Velika spolovila, mešanje morja in razgradnja poliestra

Uwe Kils, CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons

Tokrat izumiramo zaradi velikih spolovil, z rastlinami zaznavamo polže, z rakci mešamo morje in z bakterijami razkrajamo plastiko.

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Ob sproščenem pogovoru jih z ekipo predstavi dr. Matjaž Gregorič.

Novice: V prvi novici predstavimo raziskavo, v kateri prvič jasneje vzpostavijo povezavo med investicijo samcev v spolnost in izumiranjem vrst. Z drugimi besedami, vrste rakov, kjer samci veliko energije vložijo v rast ogromnih spolovil, imajo precej večjo verjetnost izumrtja. Veliko ni vedno dobro! V drugi novici predstavimo raziskavo o rastlinskem zaznavanju plenilcev. Ne samo, da rastline zaznavajo znake, ki kažejo na neposreden stik s plenilcem, temveč zaznavajo tudi znake, ki samo nakazujejo možnost prisotnosti plenilcev.

Ali ste vedeli …, da imajo roji rakcev morda vpliv na mešanje morja? Tako je, pa naj se sliši še tako neverjetno!

Vaški posebneži: Tokat imamo samo enega vaškega posebneža, ki pa je toliko bolj poseben. Gre za bakterijo, ki je prilagojena za življenje na poliestru. Zaenkrat je to edini znani organizem s to zmožnostjo, encimi, ki jih pri tem uporablja, pa so potencialno uporabni tudi za človeka.

Frank Fox, CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons