Metamorfoza 083: Dialekti vinskih mušic, baubellum in enospolni močeradi

Archaeodontosaurus, CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons

Tokrat pojemo s ptiči, brnimo in mahamo z vinskimi mušicami, smo trdni z baculum-om ter se razmnožujemo z enospolniki.

Novice: Tokrat govorimo o dveh sorodnih raziskavah, v obeh so se ukvarjali s prepoznavanjem alarmnih klicev med vrstami. Začnemo z raziskavo prepoznavanja alarmnih klicev pri pticah, kjer so prvič eksperimentalno pokazali, da se ptice naučijo prepoznavati alarmne klice drugih vrst, četudi v odsotnosti plenilca, pred katerim ti klici svarijo.

V drugi raziskavi so se lotili podobnega vprašanja na vinskih mušicah in pokazali, da so tega sposobne tudi vinske mušice. Še več, te majhne žuželke se naučijo tudi »dialekta« v alarmnih klicih drugih vrst. Resnično fascinantno!

Ali ste vedeli …, kaj sta baculum in baubellum? Morda ste že slišali za os penis? Kaj pa bi bil homolog tega?

Vaški posebneži: Danes so to močeradi s samo enim spolom. To ne bi bilo tako zelo čudno, če ne bi samice za razmnoževanje potrebovale tudi samce. Ampak, kako je to mogoče, če obstaja samo en spol?

LoKiLeCh, CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons