Metamorfoza 186: Operjeni dinozavri, koralni grebeni in žvepleni biser

Dinozavri (foto: Durbed, Creative commons license CC BY-SA 3.0).

Tokrat se bohotimo z dinozavri, se oglašamo na koralnih grebenih in smo zeeelooooo dolgi z bakterijami.

Novice: Tokrat predstavimo obširen in zanimiv članek, ki se vrti okoli vprašanja, ali je bilo pred več kot 200 milijoni let obličje Zemlje res toplo, brez snega in ledu celo na polih. In kakšna je evolucijska vloga operjenosti pri dinozavrih? Odgovori so sila zanimivi. Zemlja takrat dolgo nazaj ni bila tako topla, kot smo morda včasih mislili, perje pa je morda bilo ključno za kasnejši uspeh dinozavrov.

Kdo to tam poje: Razkrijemo zvok ali skupino zvokov, ki smo jo predvajali v oddaji 184. Pozor kvarniki: gre za koralne grebene oz. poizkus, da bi njihovo intaktnost ovrednotili z zvočnimi posnetki.

Vaški posebneži: Mogočni žvepleni biser je res posebna bakterija. Vaški posebnež v pravem pomenu besede. Je tisočkrat večja od običajnih bakterij in ima celo psevdo-organele – nekaj, kar bakterije naj ne bi imele.

Dinozavri (foto: Durbed, Creative commons license CC BY-SA 3.0).

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Vsak drugi torek jih z gostom predstavi dr. Matjaž Gregorič. Pišete mu lahko na metamorfoza@metinalista.si.

0 replies on “Metamorfoza 186: Operjeni dinozavri, koralni grebeni in žvepleni biser”