Metamorfoza 207: Vojna taktika, jezikavi vretenčarji in točen med

Kameleonov balističen jezik (foto: SasanIAF via Wikimedia Commons).

Tokrat se vojskujemo s šimpanzi, smo jezikavi z vretenčarji, medeni z mravljami in migriramo s pticami.

Metamorfoza je podkast o novicah, zanimivostih in bizarnostih iz biologije organizmov. Ob sproščenem pogovoru jih z ekipo predstavi dr. Matjaž Gregorič.

Novice: Tokrat predstavimo novo raziskavo na šimpanzih in konfliktih med klani. V raziskavi so ugotovili, da šimpanzi uporabljajo znano vojno taktiko opazovanja iz visokih točk, s čemer si verjetno pridobijo taktično prednost pred nasprotnim klanom.

Ali ste vedeli, da nam lahko jeziki nekaj povejo o evolucijski zgodovini vretenčarjev? Predvsem na kopnem je uporaba jezika med vretenčarji eksplodirala. Tokrat si pogledamo nekaj zanimivih jezikov in kakšnim funkcijam služijo pri različnih vrstah.

Vaški posebneži: Spet predstavimo dva posebneža. Najprej so to medene mravlje, ki za hude čase spravijo – med. Žal ne vemo, ali obstaja točen med različnih okusov. Drugi posebneži so ptice pinože. To so migratorne ptice, ki se včasih selijo v ogromnih jatah, občasno pa jih lahko opazujemo tudi pri nas.

ZUNANJE POVEZAVE

Kameleoni in njihovi jeziki
Mrežastoprsti močerad izstreli jezik
Kolibriji imajo razcepljene in lamelaste jezike
Papiga vrste Trichoglossus moluccanus, ki je specializirana na nektar (1)
Papiga vrste Trichoglossus moluccanus, ki je specializirana na nektar (2)

Kameleonov balističen jezik (foto: SasanIAF via Wikimedia Commons).
Medene mravlje iz rodu (foto: Greg Hume via Wikimedia Commons).
Pinoža (foto: mmlolek – Jer via Wikimedia Commons).
[metamorfozaopis]