
1. Kdo si in kaj počneš?
Trenutno sem v prvi vrsti djka ter producentka, članica projekta Female’s’cream ter založbe/ekipe Lovable Fairy Tale. Drugače pa sem diplomirana sociologinja z magisterijem iz multimedijev. Še do nedavnega sem delala kot flash developerka, dizajnerka, video montažerka ter programerka, trenutno pa se najbolj posvečam glasbeni produkciji ter organizaciji dogodkov. Sem namreč tudi programska vodja Kluba Monokel na Metelkovi, sodelavka v Café Open ter predsednica Društva Parada ponosa.
2. Kakšno strojno opremo uporabljaš?
Sem tipična zasvojena Apple uporabnica, ki ji postane slabo že samo ob pogledu na Windowse :). Lahko rečem “been there, done that”. Odkar preživljam večino svojega časa na MacBook Pro-ju, še z Intel Core 2 Duo 2.8GHz procesorjem ter 4GB spominom, je življenje precej manj stresno, saj je sistem neprimerljivo bolj stabilen kot na PC-jih. Zraven seveda sodi še resnično čudežna Apple miška in pa seveda (očitno že zastareli) iPhone 4. Ok, priznam, na mizi imam še enega starega Della, ki laufa na Windows Visti, ampak izključno za uporabo MAC nekompatibilne spletne banke ProKlik.
Pri ustvarjanju elektronske glasbe ne gre brez MIDI kontrolerja. Uporabljam Novation ReMOTE 37SL. Za vrhunski zvok skrbijo monitorji Adam A7X. V primerjavi s KRK-i, ki sem ji uporabljala pred tem, so (moram reči) kategorija zase pri ustvarjanju elektronske glasbe. Pri djanju kot tudi pri produciranju uporabljam tudi slušalke in sicer Allen&Heath Xone XD 53, ki so eden iz vrste odličnih produktov podjetja Allen&Heath.
Oprema, ki jo najraje uporabljam pri DJ nastopih, je sestaljena iz legendarnih 2 x Technics 1210 MK2 gramofonov, 1 x Allen&Heath Xone 92 mešalke, mojim MacBook Pro-jem v navezavi z Audio 8 DJ ter Traktor Scratch Control Vinyli.
3. In kakšno programsko opremo?
Moj primarni brskalnik je trenutno Chrome, po mnogoterih problemih s Firefoxom v zadnjem času. Za mail ter dokumente še vedno uporabljam Microsoftova orodja za Mac. Pri delu z RGB/CMYK grafiko, videom, fotkami, pisanju kode itd. uporabljam že vsa leta Adobe Creative Suite, predvsem Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver ter Flash, trenutno sem še vedno na verziji CS5. Pri bolj basic video montažah uporabljam kar iMovie, iPhoto pa za prenos in igračanje s fotkami. Seveda sem prisiljena tudi v uporabo iTunesov, ki se jih v vseh teh letih še vedno nisem navadila in so verjetno edini Applov produkt, ki me lahko spravi ob živce.
Pri glasbeni produkciji prisegam na Ableton Live ter vrsto pluginov in efektov, ki mi kar precej obremenjujejo procesor ter disk (Native Instruments Komplete, Sonic Academy ANA, Zebra, Zebralette, Soundberg, oZone itd.). Za djanje uporabljam platformo Traktor Pro 2, ki omogoča mixanje na štirih kanalih. Programček nudi tudi množico dodatnih funkcij ter efektov, ki jih sicer uporabljam zelo redko, saj nisem najbolj naklonjena prenaefektiranim setom. Uporabljam tudi Audacity za pretvorbe iz različnih glasbenih formatov, za razrez ter snemanje setov. Ne morem tudi mimo omembe portala Beatport, kjer kupujem vso glasbo, ki jo vrtim, ter pratforme Soundcloud, kjer objavljam večino svojih glasbenih stvaritev.
4. Kako bi spremenila svet, če bi lahko?
No..če bi lahko…bi najprej poskrbela za enakomerno in pravično razporeditev svetovnega bogastva, nato pa bi ustvarila najnaprednejši globalni izobraževalni sistem, v katerega bi bili vključeni vsi prebivalci sveta od rojstva dalje.
5. Kaj bi ustvaril/a, če ne bi bilo omejitev?
Že sedaj imam preveč idej, tako da, še dobro, da so omejitve :).
Ta objava je del serije “Heker” – intervjujev Metine liste s programerji, razvijalci, geeki, tech whizi, ustvarjalci in ustvarjalkami nečesa novega… o tem, katera orodja uporabljajo za opravljanje svojega posla. Koncept je delno povzet po spletni strani The Setup. Preberite, kaj so odgovarjali Jure Pečar, Primož Verdnik, Boštjan Jerko, Andraž Tori, Blaž Magdič, Borut Kumperščak, Mladen Prajdić, Jan Žorž, Lenart J. Kučić, Mateja Verlič, Jure Knez, Matevž Luzar in Ana Seliškar.
P.S. Objavljeni bodo izključno komentarji, ki ustrezajo načelu spoštljivega komuniciranja tako do avtorice zapisa kot drugih komentatorjev in komentatork.