
“… vplivajo na dobro voljo Mariborčanov, vplivajo na to, da je obisk tekem nogometašev Maribora tudi v slovenski ligi bistveno narasel …”.
Tone Vogrinec, dolgoletni direktor slovenskih alpskih reprezentanc, v Studiu City na RTV Slovenija, 24. novembra 2014 (arhiv oddaje, segment “Bi lahko bolje unovčili uspehe NK Maribor?”, izjava od 49:56 – 50:26 min)
Resnicomer, s katerim ločujemo zrnje od plev, laži in manipulacij, ima 5 stopenj: 100 – IZJAVA DRŽI, 75 – izjava večinoma drži, 50 – izjava delno drži, 25 – izjava večinoma ne drži, 0 –izjava ne drži. Dodatno, šesto stopnjo, zaseda debela laž.
Tone Vogrinec je omenjeno izjavil v odgovoru na vprašanje voditelja: “Kako vplivajo rezultati Maribora na gospodarsko rast Maribora?”. V Meta Analizi smo preverili Vogrinčevo izjavo, ali je obisk domačih tekem mariborskih nogometašev v slovenski ligi res bistveno boljši, kot je bil pred uvrstitvijo v Ligo prvakov.
OBISK TEKEM MARIBORA V SLOVENSKI NOGOMETNI LIGI
V slovenski nogometni ligi je bilo od sezone 1991/1992 naprej odigranih 4.805 tekem. V tem času se je na tribunah skupno zbralo približno 5,3 milijona gledalcev, oziroma dobrih 1.100 na tekmo. Z daleč najbolj zvesto publiko se lahko ponašajo nogometaši Maribora, na njihovem Ljudskem vrtu se namreč v povprečju zbere po 2.767 gledalcev na tekmo. Prvi zasledovalec v tej statistiki je Mura (1.904). Klub iz Murske Sobote je sicer propadel leta 2004. Na njenem pogorišču je zrasla Mura 05, ki je bila prav tako magnet za gledalce, saj je bil tretji najbolj obiskan klub v zgodovini prve slovenske nogometne lige (1.867).
V letošnji sezoni se je na devetih tekmah v Ljudskem vrtu zbralo 36.300 gledalcev, oziroma v povprečju 4.033 gledalcev. Analiza obiska Ljudskega vrta v resnici tako kaže na trend rasti obiskanosti. V lanski sezoni si je 18 domačih tekem Maribora ogledalo 55.600 gledalcev (v povprečju 3.089), kar pomeni rast kar za 30,6 odstotkov. V primerjavi s 23-letnim obiskom Ljudskega vrta (2.767) pa to pomeni rast kar za 45,7 odstotka.
Letošnje povprečje je tako sploh drugo najvišje v klubski zgodovini. Višje je bilo le v sezoni 1996/1997, ko se je na 18 tekmah v Ljudskem vrtu zbralo kar 95.200 gledalcev, oziroma 5.289 na tekmo. V tisti sezoni so vijoličasti sploh prvič v svoji zgodovini postali državni prvaki. Ekstremni rekord je opaziti tudi na spodnjem grafu, ki kaže še na nekaj drugih dobro obiskanih sezon. Visoko povprečje iz sezone 2008/2009 lahko pojasnimo s tem, da je šlo za sezono, v kateri je Maribor prekinil šestletni post brez naslova državnega prvaka, visok obisk v sezoni 2011/2012 lahko pojasnimo s tem, da je Maribor takrat prvič igral v skupinskem delu Evropske lige, v letošnji sezoni pa se je evforija ob uvrstitvi v Ligo prvakov preselila tudi na tekme domačega prvenstva.

NAŠA OCENA
Tone Vogrinec je v Studiu City na vprašanje o gospodarskih koristih, ki jih uspešni nastopi nogometašev Maribora prinašajo mestu, med drugim povedal, da je “obisk tekem nogometašev Maribora tudi v slovenski ligi bistveno narasel”. Podatki kažejo, da izjava povsem drži. Letošnje povprečje obiska domačih tekem nogometašev Maribora (sezona 2014/2015) je več kot 4000 ljudi na tekmo, kar se je zgodilo šele drugič v zgodovini kluba. V primerjavi z lansko sezono, ko niso nastopali v Ligi prvakov, Mariborčani beležijo kar za 30,6 odstotkov boljši obisk tekem v Ljudskem vrtu, v primerjavi s povprečjem v zadnjih 23-ih letih (2.767 gledalcev/tekmo) pa se je obisk povečal za kar 45,7 odstotkov.
Napisal in raziskal: Meta Preiskovalni Urad (MPU)
Uredila: Nataša Briški
Področje: šport, gospodarstvo
Uporabljeni vir:
– PrvaLiga Telekom Slovenije, statistika