Oktober 2016: Ženske v časopisih in revijah

(foto: meditations via Pixabay)

“Kaj pa, če bi analizirali tudi, kako pogosto se ženske pojavljajo v časopisnih medijih kot intervjuvanke, komentatorke ali kolumnistke? Bi bile številke kaj drugačne kot na primeru televizijskih oddaj?” In predlog je meso postal. 🙂

Maja 2014 smo v sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o. začeli analizirati pojavljanje strokovnjakinj v izbranih televizijskih oddajah, od septembra 2016 dalje pa so na vrsti časopisni mediji. Delo, Dnevnik, Večer, Finance, Reporter, Mladina, Delo – Sobotna priloga, Primorske novice, Demokracija, Nedelo, Delo – Ona, Nedeljski dnevnik, Jana in Ona plus – kako pogoste so kolumnistke, komentatorke in intervjuvanke.

DELEŽ GOSTOV IN GOSTIJ V IZBRANIH ČASOPISNIH MEDIJIH PO SPOLU (oktober 2016)

kliping_mediji

POGOSTOST KOLUMNISTK, KOMENTATORK IN INTERVJUVANK (oktober 2016)

Po dveh letih analiz se je pri televizijskih oddajah izkazovalo, da je bila v povprečju 3/4 gostov strokovnjakov, vsaka četrta v studiu pa strokovnjakinja, v časopisnih medijih se vsaj po oktobrski analizi zdi, da gre bolj za tretjinske porazdelitve. Predmet analiz so bili izključno mnenjski zapisi (kolumne, komentarji) in intervjuji.

kliping_zenske_mediji

ŠTEVILO OBJAV IN DELEŽ GOSTOV PO SPOLU IN KATEGORIJAH (oktober 2016)

Med najbolj branimi slovenskimi dnevniki so Primorske novice skupaj objavile največ kolumen in komentarjev, ki so jih pisale avtorice, ter intervjujev, v katerih so bile gostje ženske. Na “dnu” je Sobotna priloga Dela.

 

mediji

Vemo, da številke ne govorijo celotne zgodbe, da je razlogov za rezultate, kakršni so, več, dajejo pa podlago za potreben razmislek o prevladujočih vzorcih in družbenih trendih. Nadaljujemo novembra …

 

O sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o.

Ženske v medijih je oddelek Metine liste, ki v sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, spremlja slovenske medije in beleži, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjakinje in kako pogosto strokovnjaki.

Vemo, da številke ne govorijo celotne zgodbe, da je razlogov za rezultate, kakršni so, več, dajejo pa podlago za potreben razmislek o prevladujočih vzorcih in družbenih trendih. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v tradicionalnih medijih. 

Med majem 2014 in majem 2016 smo mesečno spremljali najbolj gledane informativno-analitske oddaje na slovenskih televizijah (OdmeviStudio CityTarča, 24ur Zvečer, Danes (Planet TV), Svet na Kanalu A) od septembra 2016 so na vrsti časopisi in revije (Delo, Dnevnik, Večer, Finance, Reporter, Mladina, Delo – Sobotna priloga, Primorske novice, Demokracija, Nedelo, Delo – Ona, Nedeljski dnevnik, Jana in Ona plus).

Arhiv analiz je dostopen na TEJ povezavi.

Več od Metina lista

“Si srečna? Odgovori od 1 do 10.”

“Si srečna? Odgovori od 1 do 10”, me je pred časom vprašal...
Beri dalje