Znani so najnovejši rezultati analize žensk v medijih. Podatki kažejo, da je bilo oktobra med avtorji oz avtoricami kolumen, komentarjev in med intervjuvanimi 72 % moških in 28 % žensk.
PRIMORSKE NOVICE ZNOVA KORAK PRED OSTALIMI!
V zadnjem letu dni, kar merimo prisotnost žensk v analiziranih časopisih, je bil najvišji odstotek strokovnjakinj na izbranih straneh 34 %, najnižji pa 25 %.
Opomba: S pomočjo podjetja Kliping d.o.o. spremljamo naslednjih 11 časnikov: Delo, Delo – Sobotna priloga, Demokracija, Dnevnik, Finance, Mladina, Nedeljski dnevnik, Nedelo, Primorske novice, Reporter in Večer.
DELEŽ PO SPOLU – VSI MEDIJI SKUPAJ (oktober 2017)
DELEŽ PO SPOLU – INTERVJUJI (graf levo), KOLUMNE/KOMENTARJI (graf desno)
Med intervjuvanimi je bilo oktobra 2017 na straneh Dela, Delo – Sobotna priloga, Demokracije, Dnevnika, Financ, Mladine, Nedeljskega dnevnika, Nedela, Primorskih novic, Reporterja in Večera 73 % moških in 27 % žensk.
ŠTEVILO OBJAV – DELEŽ SPOLOV PO ANALIZIRANIH MEDIJIH (oktober 2017)
Najvišji delež kolumnistk, komentatork ali intervjuvank so imele znova Primorske novice (52 %), najnižjega pa Mladina (8 %).
Primorske novice se skozi zadnje leto (november 2016 – november 2017) izkazujejo za spolno daleč najbolj uravnotežen medij med vsemi analiziranimi.
Le novembra 2016, aprila in julija 2017 niso bile celo na samem vrhu, sicer pa ves čas v tem pogledu z naskokom pred ostalimi.
DELEŽ SPOLOV MED INTERVJUVANIMI (oktober 2017)
Gospodarstvo, politika in šport, o tem se je največ pisalo oktobra. Pri temi, kot je politika, je viden nekoliko večji delež žensk, kar je posledica kandidatur rekordnega števila petih žensk na predsedniških volitvah 2017.
Vemo, da številke ne govorijo celotne zgodbe, da je razlogov za podatke, kakršni so, več, brez dvoma pa dajejo podlago za razmislek o prevladujočih medijskih vzorcih in družbenih trendih. Še posebno, kar se tiče zastopanosti žensk v časopisnih medijih. Do naslednjič!
O sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o.
Ženske v medijih je oddelek Metine liste, ki v sodelovanju s podjetjem Kliping d.o.o., družbo za spremljanje in analizo medijev, spremlja slovenske medije in beleži, kako pogosto dobijo priložnost, da v studiu povejo svoje mnenje strokovnjakinje in kako pogosto strokovnjaki.
Med majem 2014 in majem 2016 smo mesečno spremljali najbolj gledane informativno-analitske oddaje na slovenskih televizijah (Odmevi, Studio City, Tarča, 24ur Zvečer, Danes (Planet TV), Svet na Kanalu A) od oktobra 2016 so na vrsti časopisi in revije (Delo, Dnevnik, Večer, Finance, Reporter, Mladina, Delo – Sobotna priloga, Primorske Novice, Demokracija, Nedelo in Nedeljski dnevnik.).
ARHIV ANALIZ je dostopen na TEJ povezavi.
- SEPTEMBER 2017 (75 % M, 25 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (33 %), najnižjega pa Demokracija (5 %)
- AVGUST 2017 (66 % M, 34 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (55 %), najnižjega Nedeljski dnevnik (9 %)
- JULIJ 2017 (68 % M, 32 % Ž), najvišji delež žensk beleži Nedeljski dnevnik (40 %), najnižjega pa NeDelo (13 %)
- JUNIJ 2017 (74 % M, 26 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (47 %), najnižjega pa Delo – Sobotna priloga (13 %)
- MAJ 2017 (70 % M, 30 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (56 %), najnižjega pa Reporter (10 %)
- APRIL 2017 (69 % M, 31 % Ž), najvišji delež žensk beleži Nedeljski dnevnik (64 %), najnižjega pa Reporter (16 %)
- MAREC 2017 (71 % M, 29 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (49 %), najnižjega pa Nedeljski dnevnik in Nedelo (0 %)
- FEBRUAR 2017 (69 % M, 31 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (60 %), najnižjega pa Reporter (15 %)
- JANUAR 2017 (72 % M, 28 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (51 %), najnižjega Delo – Sobotna priloga (6 %)
- DECEMBER 2016 (75 % M, 25 % Ž), najvišji delež žensk beležijo Primorske novice (48 %), najnižjega Delo – Sobotna priloga (10 %)
- NOVEMBER 2016 (73 % M, 27 % Ž), najvišji delež žensk beleži Nedeljski dnevnik (69 %), najnižjega Reporter (4 %)