Razvoj in navdihovanje voditeljev, ki želijo živeti svoje vrednote in osebno poslanstvo ter nov način sodelovanja v ozaveščenih organizacijah, so teme, ki me navdihujejo, jih z velikim zanimanjem raziskujem in z veseljem širim v napredna okolja. Zato sem se konec septembra v Rimu z velikim zanimanjem pridružila 700 ženskam in 50 moškim iz celega sveta na edinstveni WIN konferenci.
WIN je kratica za mednarodno mreženje žensk (Women’s International Networking), neodvisno globalno organizacijo, ki razvija in povezuje voditeljice, jih opolnomoči, da delujejo avtentično, verodostojno in globalno.
Modelira ozaveščeno poslovanje in razvija organizacije prihodnosti, ki temeljijo na raznolikosti in vključenosti. Letošnja konferenca, že 19. po vrsti, me je pritegnila z naslovom Vodimo z lepoto, povezanostjo in gotovostjo. A v Rim nisem prišla samo kot opazovalka, imela sem tudi aktivno vlogo, saj sem sodelovala na forumu izkušenih voditeljic (Senior Leadership Forum).

ŽE SAM ZAČETEK KONFERENCE JE BIL NEKAJ POSEBNEGA
Vsako udeleženko in seveda tudi udeleženca konference je na stolu čakal pravi afriški boben. Kaj hitro smo se naučili dveh osnovnih udarcev, s katerima je membrana bobna pričarala dva različna tona in 750 članski orkester je ustvaril resnično veličasten bobneč uvod v tri in pol intenzivne konferenčne dni.
Zanimivi, dinamični predavatelji in predavateljice na plenarnem zasedanju ter bogat nabor različnih delavnic med plenarnim delom so povzročili, da se niti za trenutek nisem dolgočasila. Odprtost, dostopnost, pripravljenost na izmenjavo in soustvarjanje nečesa novega, je bil skupni imenovalec in prav vsak od nas je deloval kot agent sprememb za ozaveščeno poslovanje.
O tradicionalnih poslovnih temah smo govorili na drugačen način, sistemsko, z obogatenim besediščem, ki je vključeval besede, kot so ozaveščanje, intuitivna inteligenca, duhovna inteligenca, s plemenitimi človeškimi vrednotami, kot so sočutje, skrb za druge in ljubezen. Več o sporočilih predavateljev, ki so se mi še prav posebej usedla v srce, lahko preberete na mojem blogu.
Forum izkušenih voditeljic sem soustvarjala skupaj s še šestimi uspešnimi ženskami z bogato poslovno kariero, Avstralko Catherine DeVriye, Švicarko Dominique Ben Dhauo, Italijankama Sandro Mori in Mariangelo Marseglia, Kanadčanko Lindsay Glassco in Nizozemko Sonyo Richardson. Preko svojih osebnih zgodb smo hotele predati ključna sporočila in navdih udeleženkam, ki želijo v svojih sredinah prevzeti več odgovornosti in tako močneje vplivati na način in uspešnost poslovanja. Izbrala sem dva ključna mejnika na moji poslovni poti, povezana z odločitvijo, da prevzamem odgovornost za vodenje podjetja in da zaključim kariero direktorice podjetja v času, ko je bilo le-to na vrhuncu.

KO PREVZAMEŠ ODGOVORNOST
S prijatelji smo zdaj že davnega leta 1988 ustanovili IT podjetje Oria. Začetni zagon ustanoviteljev pa je po nekaj letih usahnil, podjetje se je znašlo v velikih težavah. Zaradi nekaj napačnih poslovnih odločitev, je bilo tako zadolženo na sivem trgu, da je znesek obresti presegal znesek za plače zaposlenih. Med lastniki so se zaradi nastale situacije začeli porajati nesporazumi.
Veliko časa smo porabili za to, da smo si pripisovali zasluge za dobre stvari, seveda vsak sebi, in prelagali krivdo za slabe drug na drugega, manj časa pa smo namenili iskanju rešitev.
Napeto stanje je dodatno oteževalo to, da smo se družili tudi v prostem času. Nesoglasja med lastniki podjetja mi niso bila všeč in hotela sem izstopiti iz te zgodbe. Zato sem načrtovala, da bom po porodniškem dopustu, z dvema majhnima otrokoma, začela s samostojnim delom v novo ustanovljenem družinskem podjetju. Vendar je hipna odločitev spremenila mojo začrtano novo pot. Ko sem svoje načrte o prehodu v družinsko podjetje povedala direktorju Orie Sandiju Češku, me je vprašal, če sem pripravljena prevzeti vodenje Orie Computers. Brez pomišljanja sem odgovorila, da sem pripravljena prevzeti to odgovornost, vendar s pogojem, da popolnoma ločimo lastniško funkcijo od vodenja. To se mi je zdelo pomembno, saj smo tako lahko presegli tudi okvir prijateljstva, ki nas je tedaj tudi v neki meri oviral, da nismo naredili pravih in potrebnih korakov.
Oria Computers je nato pod mojim vodstvom v nekaj letih naredila preobrazbo v inovativno podjetje, ponudnika zahtevnih IT rešitev, bilo je prejemnik mnogih nagrad za inovativnost in razvoj zaposlenih, sama sem bila uvrščena med najbolj izvirne in vplivne managerje, skratka uspešna zgodba. Vendar sem se po osemnajstih letih v podjetju začela dolgočasiti. Bala sem se, da bom v podjetju osebno zaspala, saj so lastniki želeli obdržati dosežen obseg poslovanja in niso bili naklonjeni rasti in širitvi, jaz pa bi rada preskusila še veliko novega, predvsem pa sem bila radovedna, kako je videti poslovanje v velikih podjetjih. Sicer pa sem imela o tem, kaj bom počela po odhodu iz Orie, samo megleno predstavo, povezano s tem, da se hočem preskusiti v večjem podjetju, se učiti od mojstra vodenja in razvijati voditeljstvo. Tako sem se odločila, da po preteku mandata zaključim svojo karierno pot v Orii.
Preko te zgodbe sem zavzetim poslušalkam predala naslednja sporočila:
- reci da, ko se pojavi priložnost,
- kreiraj svoj edinstveni voditeljski stil, ki temelji na tvojih vrednotah in osebnem poslanstvu,
- sledi svojemu srcu,
- ko se nehaš učiti, poišči nov izziv,
- zaupaj intuiciji in
- ustvarjaj takšno delovno okolje, v katerem boš z veseljem delala.

Avtorica: Sonja Klopčič, podjetnica, managerka in voditeljica. Daje impulze za spremembe in utira nove poti z iskanjem pravičnosti za vse. Zanimajo jo ljudje, njihovi potenciali in razvijanje novih pristopov in poslovnih modelov za ustvarjalno, uspešno in učinkovito delo. Že sedem let pišem blog o voditeljstvu in je avtorica prve slovenske knjige o voditeljstvu z naslovom VODITELJSTVO: Vodenje in sodelovanje, moč in odgovornost.