Da bi ohranila svoj osebni prostor in mir, se na temo izgorelosti ne oglašam več, a tu je potrebno o tej temi spregovoriti še kako na glas. V zadnjih dneh v slovenskih medijih namreč kroži oglasno sporočilo Pivovarne Laško Union d.o.o. (z naslovom POGASIMO IZGORELOST), katere izprijeno in nestrokovno razmišljanje, vedenje in etos je potrebno javno izpostaviti in celo prijaviti na Oglaševalsko zbornico.
Oglasno sporočilo so zasnovali kot osebno izpoved neznane osebe z izgorelostjo. Mimogrede izgorelost je silno resno stanje, sindrom in bolezen, ki terja lahko leta izhoda iz njenega primeža (čeprav zaradi denarja kot sveta vladarja v neoliberalnem kapitalizmu ni priznana kot taka) in o kateri se ni za šaliti, sploh pa je ne povezovati z rešitvijo, ki jo sublimno ponujajo sami – alkoholom. No, tudi če gre za vodo, je rešitev podcenjujoča.
Izbira teme je premišljena, ostudna, saj je izgorelost trenutno, spričo izjemno velike problematike, medijsko silno izpostavljena, a na žalost zaradi tega že zbanalizirana. Ljudje, ki pa se zdravijo/zdravimo, so spričo neobstoja protokola zdravljenja in celostnega pristopa k zdravljenu v slovenskem uradnem zdravstvu, odrinjeni na socialni rob (beri: znajdi in plačaj si sam). Konec koncev so dotični oglaševalci vedeli, da bodo naslavljali preko 50 % Slovencev – takšni so namreč zadnji podatki raziskav, da se skorajda 55 % Slovencev sooča z izgorelostjo, vsak deseti doživi adrenalni zlom. Pa poglejmo sublimno sporočilo na koncu, ki ga ponujajo za vse kot rešitev za “pogasitev” izgorelosti: “Izgorelost lahko začnete gasiti z iskanjem lastnega bazena miru, v katerem se lahko ohladite tudi poleti”. Skratka, zvrnite eno pivce in pogasite svojo izgorelost. Ostudno!
Slovenija «gasi« svoje duševno NEZDRAVJE z vse preveč nestrokovno pripravljenimi kampanjami za duševno zdravje in takimi, ki so neodvisne le na papirju, a prepredene z oglaševalci (primer akcija Ustavi se, ki npr. bolnim ljudem ponuja “nasvete” za boljše spanje, ker je to temelj dobrega duševnega zdravja, a kaj, ko to počne Dormeo; bolnim ljudjem priporoči »kredibilne« psihoterapevte, a so to v resnici le tisti, ki sicer delajo zastonj za to kampanjo …).
Slovenija potrebuje strokovno kredibilno in oglaševalsko neodvisno kampanjo (pravzaprav več njih) socialnega marketinga za dvig in preobrat v duševnem zdravju Slovencev.
Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018-2020 s svojimi podatki je namreč zastrašujoča, kam plovemo.
In ne govorite mi, kako se mora spremeniti samo posameznik. Da bi celostno preprečili nadaljnje izgorevanje, je sočasno treba prevetriti in ponastaviti tudi vrednote v delovnih organizacijah ter družbi na splošno. Primer Pivovarne Laško Union d.o.o. je samo še en dokaz za to.
Opomba: Zapis je bil izvorno objavljen na avtoričinem Facebooku.