Kaj imajo skupnega Eifflov stolp in naše kosti? (#ZarjinaLista, marec 2015)

eiffel tower

1. Slab mesec dni nazaj je nevrolog in pisatelj poljudne znanosti Oliver Sacks zapisal, da ima neozdravljivo bolezen in bo kmalu umrl. Zatem se je oglasil Eric Kandel, nevroznanstvenik in Nobelov nagrajenec, ki je Sacksov zapis pospremil s prispevkom o odličnem pripovedovalcu znanstvenih zgodb in njegovih delih.

2. Vse najboljše, splošna teorija relativnosti! V čast stoletnice slavne enačbe si privošči zanimiv interaktivni strip. Če nisi navdušenka ali navdušenec nad slikami, si lahko ogledaš video.

3. Ameriški inštitut Smithsonian zbira, redno posodablja in javno objavlja galerijo fotografij slavnih znanstvenic. Če pa bi radi znanstvenice še bolje spoznali, si lahko natisnete in odigrate igro s kartami najboljših raziskovalk.

4. Ali feromoni pri ljudeh obstajajo in kako to raziskati?

5. Pingvini imajo zelo neobičajno telo za ptiče, a še bolj nenavadna je njihova gugajoča hoja.

pingvin

(foto via Wikipedia)

6. Alfred Wegener in odkritje izvira kontinentov in oceanov: animirano življenje: Pangea.

7. Zakaj čas vedno teče naprej in ne nazaj?

8. Kaj vse skriva DNK? Ali v njej res najdemo veliko odvečne (junk) DNA?

9. SciShow je pripravil video o tem, zakaj je vedno manj otrok cepljenih. Slovenski skeptiki so že pred časom zbrali seznam pogostih argumentov proti cepivom in dodali razumne ter znanstveno preverjene podatke, ki govorijo v prid cepljenju.

10. Lačni smo vsi drugačni, takrat spremenimo tudi nakupovalne navade. Mimogrede: avtorica prispevka Nicola Twilley skupaj s sovoditeljico Cynthio Graber ustvarja zanimiv podcast o znanosti in zgodovini hrane Gastropod.

11. Tudi biološki spol ni binaren, ampak spektralen.

12. Kaj imata skupnega Eifflov stolp in kost?

13. Več kot sto let stare najdbe orlovih krempljev iz obdobja nenandertalcev, ki so bili speti skupaj, pričajo o tem, da so tudi oni verjetno poznali in uporabljali nakit.

orlovi kremplji

(foto via Wikimedia)

14. Kaj se je v človeški kulturni evoluciji razvilo prej, kompleksno urejena družba ali verovanje v enega boga?

15. Izvir živčevja in nekaterih drugih organov je dobro raziskan, a nihče se do nedavnega še ni podrobno zakopal v izjemno zanimivo evolucijo zadnjika ali anusa.

16. Nenazadnje še črno-modra obleka! Obleko sem nameravala izpustiti, saj imam občutek, da je bilo o njej vse že povedano. A potem sem med pogovorom z mami, ki se je skoraj spremenil v prepir o možganih, genih in dedovanju, spoznala, da vsaj en dober zapis, ki pojasni, zakaj smo neko oblačilo nekateri videli kot belo-zlato in drugi kot črno-modro, prav gotovo ne bo škodil.

To je to!

Z

Zelo vesela bom novih predlogov in zanimivih povezav, pošljete jih lahko na Twitterju @piskotk ali na mail: zarja@metinalista.si

———————————————————————————-

Zarjina lista – Približno enkrat mesečno na straneh Meta Znanosti objavljamo povezave do zanimivih zgodb iz sveta znanosti. Med njimi najdete kratke novice o najnovejših raziskavah z različnih področji znanosti, starejše daljše znanstvene zgodbe, galerije slik o raziskovanju, podcaste, videe in še kaj. Pripravlja Zarja Muršič, pišete ji lahko na zarja@metinalista.si.

———————————————————————————-